عصر خودرو

توانیر اعلام کرد

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای احداث ۳۲۵ مگاوات نیروگاه پراکنده در ۷ استان

عصر بازار- توانیر در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و به منظور جذب سرمایه گذار در احداث ۳۲۵ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در ۷ استان کشور فراخوان داد.

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای احداث ۳۲۵ مگاوات نیروگاه پراکنده در ۷ استان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، این فراخوان در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه مولدهای مقیاس کوچک اعلام عمومی شده است.
    فرصت های سرمایه گذاری اعلام شده در این فراخوان که در مجموع احداث 325 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده را شامل می شود، در 7 استان کشور پراکنده است.
    در قالب این فراخوان، استان خوزستان با 75 مگاوات، بیشترین فرصت سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های تولید پراکنده را به خود اختصاص داده است.
    همچنین استان های مازندران، لرستان، همدان و مرکزی نیز هرکدام با 50 مگاوات ظرفیت پیش بینی شده، در رده دوم این فراخوان قراردارند.
    برپایه این گزارش ، استان کردستان با 34 مگاوات واستان ایلام با 16 مگاوات نیز جزو آخرین استان‌هایی هستند که در لیست فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده در این فراخوان قراردارند.
    این گزارش می افزاید: سرمایه گذاران علاقمند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به پایگاه اینترنتی توانیر و بخش تولید پراکنده به آدرس http://www.tavanir.org.ir/ren_dg/generators/ مراجعه نمایند.
    بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مولدهای مقیاس کوچک، افزون بر داشتن بازده بالا، از تلفات شبکه انتقال جلوگیری می کنند و امکان بازیابی بخشی از تلفات گرمایشی را نیز فراهم می کند که از جمله مزایای این نوع نیروگاه ها به شمار می رود.
    همچنین سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث این مولدها درمقایسه با نیروگاه های بزرگ بسیار کمتر بوده و با توجه به پراکنده بودن این واحدها و نزدیک بودن آنها به محل مصرف، از نظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد.
    همچنین تولید همزمان برق، گرمایش و سرمایش از دیگر مزایای واحدهای تولید پراکنده است.

    برچسب ها