عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر:

حذف بانک‌ها از بازار سهام ، امید به رشد شاخص را کمرنگ می‌کند

عصر بازار- مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر کمرنگ شدن حضور بانک ها در صندوق های سرمایه گذاری نگرانی بسیاری در اهالی بازار سهام و سپرده گذاران بانکها که بخشی از سود بدون ریسک خود را از این صندوق ها دریافت می کردند را به وجود آورد.

حذف بانک‌ها از بازار سهام ، امید به رشد شاخص را کمرنگ می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    دکتر علیرضا سیری ، مدیرعامل تامین سرمایه سپهر به خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار» گفت:  این خبر چندان جای نگرانی ندارد زیرا این دستورالعمل به معنی حذف بانکها از بازار سهام نیست بلکه فعالیت آنها را در این زمینه محدود می کند و نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانکها در این باره افزایش می یابد.

    به گفته وی ، اگر تاکنون بانکها با نرخی متفاوت از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار سود به سرمایه گذاران خود پرداخت می کردند حال با چنین مصوبه ایی این نرخ نیز تحت نظارت قرار می گیرد .

    دکتر سیری تصریح کرد: البته این مصوبه در راستای خروج بانکها از بنگاه داری مطرح شده است  ، به طوری که بانکهایی که تاکنون دربورس به کار بازارگردانی مشغول بودند دیگر قادر به انجام این کار نخواهند بود.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر درباره اثرات این مصوبه در بازار سهام اضافه کرد: به نظر من حذف بانکها از بازار سهام برای بورس ما چندان خوشایند نخواهند بود زیرا زین پس شاهد افزایش حجم عرضه در بازار خواهیم بود و حجم بالایی از عرضه به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می کند.

    وی درپایان تاکید کرد: در نتیجه این عرضه ها به طور حتم دیگر نمی توان چشم انداز روشنی از رشد شاخص و قیمت ها را در بازار انتظار داشت.

    برچسب ها