عصر خودرو

رشد ۳۸ درصدی ارزش صادرات

عصر بازار- قائم مقام سازمان توسعه و تجارت گفت: سال گذشته میزان صادرات از نظر ارزش ۳۸ درصد و از نظر وزن ۳,۵ درصد افزایش داشت.

رشد ۳۸ درصدی ارزش صادرات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، محمدرضا مودودی که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور یافته بود با اعلام این مطلب افزود: افزون بر اینکه مشوق ها باید منجر به افزایش صادرات شود اما باید این مشوق ها جای خود را به رقابت دهد.

    مودودی گفت: آنچه ما در ایران به صورت حمایت نقدی انجام می دهیم، در دنیا اتفاق نمی افتد بلکه آنها برای تجارت با ما تعرفه می بندند و برای صادرات ما نیز تعرفه ها را افزایش می دهند.
    قائم مقام سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ارزش افزوده صادرات از 9  به 17 درصد تبدیل شده است.
    وی افزود: وقتی ایران در مناقصات و ضمانت های بانکی روند رو به بهبودی دارد، کشورهای پیشرفته سنگ اندازی و برای خزانه دولت مشکل ایجاد می کنند.
    مودودی گفت: منابع مشوق های صادراتی صندوق توسعه ملی و یارانه هایی است که به این بخش تعلق می گیرد.
    محمدرضا انصاری رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز در این برنامه گفت: صادرات باید به توانمندی داخلی کمک کند.
    وی افزود: به دلیل تحریم های ظالمانه بیشتر بازارهای جهانی را از دست داده ایم اما با حمایت های دولتی می توانیم این بازارها را دوباره فتح کنیم.
    انصاری گفت: ظرفیت صادرات بخش فنی مهندسی ایران 600 میلیارد دلار است اما دست یافتن به این ظرفیت تنها با حمایت های دولت امکان پذیر است.
    رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با بیان اینکه صادرکنندگان کشور اکنون نیازمند حمایت های نقدی و متناسب با تولید هستند اضافه کرد: این حمایت ها به صادرکننده کمک می کند تا با رقبای خارجی رقابت کند.
    وی گفت: مشوق های صادراتی و ارائه ضمانت نامه ها عامل اصلی دستیابی به رشد صادراتی 25 میلیارد دلاری در بخش فنی مهندسی است .
    انصاری با بیان اینکه در پنج سال این مبلغ محقق می شود، افزود: این موضوع را رقبای خارجی ما می دانند و تلاش می کنند با ایجاد دست اندازهایی در این زمینه اختلال ایجاد کنند.

    برچسب ها