عصر خودرو

جزئیات نماگرهای اقتصادی در پاییز۹۵؛

تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافت

عصر بازار- گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که تولید و صادرات نفت ایران در سال ۱۳۹۵ افزایش چشمگیری داشت.

تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، تولید نفت ایران در سه ماهه سوم سال 1395 در مقایسه با سه ماهه مشابه سال پیش از آن نزدیک به 16 درصد افزایش یافت.

    بر طبق اطلاعات بدست آمده از نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی تولید نفت ایران در پائیز سال 1395 به سه میلیون و 963 هزار بشکه رسید. تولید نفت کشور در مقایسه با سه ماهه دوم سال نیز 2.7 درصد رشد نشان می دهد.

    در همین حال صادرات نفت ایران نیز در سه ماهه سوم سال گذشته به دو میلیون و 426 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سه ماهه پیش از آن رشد چشمگیر 12.5 درصدی داشته است. ایران در سه ماهه دوم سال 95 روزانه دو میلیون و 157 هزار بشکه نفت صادر کرده بود.

    صادرات نفت ایران در سه ماهه سوم سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نیز در حدود 35 درصد افزایش یافت.

    ایران طی سال 1394 به طوز متوسط روزانه سه میلیون و 231 هزار بشکه نفت تولید کرده بود که از این میان یک میلیون و 574 هزار بشکه را راهی پایانه های صادراتی کرد. میانگین تولید نفت کشور در 9 ماهه ابتدایی سال 1395 نیز به سه میلیون و 715 هزار بشکه در روز رسید. در همین مدت صادرات نفت ایران به دو میلیون و 197 هزار بشکه رسیده است.

    برچسب ها