عصر خودرو

نعمت زاده عنوان کرد:

ژاپنی‌ها باید روی سرمایه‌گذاری دراز مدت فکر کنند

عصر بازار: وزیر صنعت گفت: شرکت‌های ژاپنی اگر علاقه مند به همکاری دراز مدت با ایران هستند، باید روی سرمایه‌گذاری به صورت جدی فکر کنند، زیرا همکاری مشترک و دراز مدت مدنظر ماست.

ژاپنی‌ها باید روی سرمایه‌گذاری دراز مدت فکر کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده صبح امروز در دیدار با وزیر خارجه ژاپن و هیات همراه گفت: ما همچنین علاقه مند به همکاری با ژاپن در زمینه مهندسی، ‌ دانش فنی و تولید هستیم.

    وی افزود: همانگونه که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت‌های ژاپنی قرار می گیرد، انتظار داریم محصولات ایرانی را که به اتفاق شرکت‌های ژاپنی تولید می کنیم و یا تحت لیسانس ژاپن تولید می شود، در بازارهای ژاپن و خارج از ایران عرضه شود.

    نعمت زاده تصریح کرد: ما حتما باید مقیاس اقتصادی در سرمایه گذاری‌ها و همکاری‌ها را مدنظر قرار دهیم، به همین دلیل نمی توانیم به تعداد محدود خودرو به صورت مونتاژ فکر کنیم، زیرا اینها قابلیت رقابت پذیری در بازار های خارج را نخواهد داشت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمینه های مورد همکاری دو کشور زیاد است که ما اولویت‌های خود را در قالب برنامه های راهبردی 10 ساله مشخص کرده ایم.

    نعمت زاده با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود یک سوم تولید ناخالص ملی کشور را عهده دارد، اظهارداشت: همه فعالیت‌های معدنی و تجاری اعم از تجارت داخلی و خارجی جزو وظایف این وزارتخانه است.

    وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش فراوان توانست به توافق برد-برد و منصفانه با طرف‌های مذاکره کننده 1+5 برسد، گفت: ‌این مذاکرات می تواند نمونه خیلی خوبی باشد که چطور می شود اختلافات بسیار پیچیده و سخت را با تفاهم و گفتگو حل کرد.

    نعمت زاده گفت: در این مدت روابط اقتصادی ما با ژاپن به حد نازل رسید اما اغلب ارتباطاتمان برقرار بود.

    وی افزود: این مذاکرات نشان داد ما از ابتدا صادق بودیم و اینکه می گفتیم ایران نمی خواهد از امکانات اتمی برای مصارف غیر انسانی استفاده کند، صحیح است و کشورهای غربی بالاخره به این نتیجه رسیدند و سازمان ملل هم به این واقعیت صحه گذاشت و قطعنامه های قبلی خود را لغو کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما همیشه هم در اظهار و هم در عمل ثابت کرده ایم که یک کشور پیشرو در صلح و امنیت منطقه و جهان هستیم.

    نعمت زاده گفت: امیدواریم بعد از یکی دو ماه که توافق به مرحله اجرای کامل برسد، دوباره کشورهای دوست بتوانند همکاری های خود را در ایران شروع کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها