عصر خودرو

فولاد مبارکه در فهرست رسمی تأمین کنندگان وزارت نفت قرار گرفت

عصر بازار- مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی فولادمبارکه از قرار گرفتن این شرکت در فهرست رسمی تأمین کنندگان نیازمندی های (Vendor List ) وزارت نفت خبر داد.

فولاد مبارکه در فهرست رسمی تأمین کنندگان وزارت نفت قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا طاهری افزود: در پی دستیابی فولاد مبارکه به توانمندی تولید انواع محصولات فولادی API گرید های X65,X60 و X70 و پس از اینکه این محصولات برای تکمیل زنجیره تولید ورق مورد نیاز پروژه های خطوط لوله انتقال نفت و گاز کشور مورداستفاده قرار گرفت، شرکت فولاد مبارکه به طور رسمی در فهرست تأمین کنندگان (Vendor List ) وزارت نفت قرار گرفت.
    طاهری گفت: از این پس امکان تأمین نیازمندی های وزارت نفت به انواع محصولات فولادی از طرف فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است.
    وی با اشاره به چگونگی دستیابی به این موفقیت افزود: فولاد مبارکه در چند سال اخیر هم راستا با راهبرد توسعه سبدکیفی محصولات و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، حضور مؤثرتر در صنعت نفت و گاز کشور را هدف گذاری کرد و با سرمایه گذاری های گسترده و همچنین با نصب تجهیزات جدید RH-TOP و سولفورزدایی به دانش فنی مورد نیاز برای توانمندی تولید انواع محصولات فولادی API گرید های X65,X60 و X70 برای محیط های گاز شیرین و گوگرد پایین، مناسب برای محیط های گاز ترش دست یافت.
    مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی فولادمبارکه افزود: توسعه صنایع نفت و گاز از آن جهت برای فولاد مبارکه حائز اهمیت است که به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی کشور باعث به وجود آمدن تقاضا در صنایع مختلفی از جمله صنایع فولادی می شود.
    وی گفت:محصولات فولادی موردنیاز این صنعت بطور عمده در طبقه بندی فولادهای کیفی قرار می گیرند که تولید آن نیازمند دانش فنی و تجهیزات خاص است.
    مدیر برنامه ریزی وتحقیقات بازاریابی فولادمبارکه تصریح کرد: ایران با داشتن منابع غنی نفت و گاز، یکی از بهترین و پرجاذبه ترین کشورها برای سرمایه گذاری و توسعه این صنعت است که در عین کاهش رشد سرمایه گذاری در سالهای تحریم، ضرورت توجه به آن را دوچندان کرده است.
    وی گفت: در برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد دلاری برای این صنعت پیش بینی شده که انتظار می رود با فضای ایجاد شده پس از برجام، بخش زیادی از آن، از طریق جذب سرمایه گذاری و مشارکت خارجی عملیاتی شود.
    طاهری با بیان اینکه به موازات توسعه های فنی، اقدامات منسجم و هدفمندی نیز برای نفوذ در این بازار که پیش از این به طور کامل در اختیار تولیدکنندگان خارجی ( اروپاییان) بود، انجام شد افزود: قابلیت ها و توانمندی های جدید در جلسات مستمر با مجموعه های تخصصی و مدیریتی در سطوح مختلف وزارت نفت، معرفی شد و در ادامه برای تکمیل زنجیره تولید ورق مورد نیاز پروژه های خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تضمین پاسخگویی، اعمال نظارت و کنترل فولاد مبارکه بر کل این چرخه، تفاهم نامه همکاری با شرکت فولاد اکسین منعقد شد تا ضمن بهره مندی از توانمندی های سایر تولیدکنندگان داخلی، یکپارچگی فرآیندی حاصل شود.
    طاهری گفت: به منظور اطمینان مصرف کنندگان از کیفیت محصولات تولیدی، تجهیزات لازم برای آزمایش های مختلف از جمله تست Baumann (سولفورپرینت) ایجاد شده تا در صورت درخواست مشتریان ارائه شود.
    وی اظهار امیدواری کرد: با همت و تلاش تمامی همکاران و مجموعه های مرتبط و همچنین با برنامه ریزی های مناسب عملیاتی و بلندمدت در زمینه چگونگی عرضه محصولات و تداوم تعاملات مؤثر با لوله سازان کشور و با توجه بیشتر وزارت نفت به تأمین کنندگان داخل، شاهد استمرار رشد کیفی و کمی حضور فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان داخل در عرصه های جدید خواهیم بود.
    مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.

    برچسب ها