عصر خودرو

معاون شرکت مخابرات:

تجهیزات سایت‌های نسل ۴ و ۴.۵ تلفن همراه را ۶ ماهه تامین کردیم

عصر بازار- داوود زارعیان، معاون مشترکین شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پس از اجرایی شدن برجام چند اتفاق جدی در حوزه ارتباطی کشور رخ داده است، گفت: قبل از برجام برخی از شرکت های بزرگ حوزه ارتباطات از ایران خارج شده بودند و به همین دلیل کلیه تجهیزاتی که خریداری می‌کردیم با واسطه بود به طوری که ۳۰ تا ۳۵ درصد خریدهای خود را باید گران‌تر می‌خریدیم.

تجهیزات سایت‌های نسل ۴ و ۴.۵ تلفن همراه را ۶ ماهه تامین کردیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: روند واگذاری و توسعه بسیار کند بود، اما بعد از برجام، این مسایل حل شد. یعنی تمام شرکت هایی که رفته بودند به ایران برگشتند و خریدها به صورت مستقیم شد که از این بابت سود خیلی خوبی نصیب اپراتورها شد.

    وی با اشاره به اینکه حتی بعضی از این شرکت ها پس از برجام اعلام کردند که حاضرند، فایننس بدهند، افزود: ضمن اینکه برخی دیگر از این شرکت ها برای سرمایه گذاری نیز وارد شدند واعلام آمادگی کردند که در میان آنها از شرکت هایی از چین، ایتالیا، فرانسه و اسلونی وجود دارند که برای سرمایه گذاری مشترک در ایران اظهار علاقمندی کردند.

    زارعیان با اشاره به اینکه علاوه بر آن برخی از کشورها اعلام آمادگی کردند که وام برای پروژه های مختلف بدهند، اظهار کرد: بنابراین اگر نیاز به پول پیدا کنیم الان مشکلی از این بابت وجود ندارد. ضمن اینکه تجهیزات مختلف را به راحتی خریداری می کنیم که در همین مدت از همه وندورهای معروف دنیا این تجهیزات را تهیه کرده ایم.

    معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حوزه ارتباطات برجام خیلی کارها را تسهیل و ساده کرده است، تصریح کرد: سال گذشته توانستیم کل تجهیزات فاز هفتم تلفن همراه (توسعه سایت های نسل چهارم و چهارم و نیم) را در کمتر از پنج تا شش ماه تامین کنیم تا حدود 10 تا 11 هزار سایت BTS نسل 4 و 4.5 احداث شود بنا بر این اکنون در حوزه تلفن ثابت و سیار مخابرات به طور کلی هیچ مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه تلفن همراه شرکت هایی چون اریکسون، نوکیا و هوآوی ارتباط خوبی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در تجهیزات پسیو (غیرفعال) تولید کننده های داخلی زیادی هستند. ضمن اینکه در تلفن ثابت نیز عمده تولیدکنندگان داخلی به شمار می روند. این درحالیست که بسیاری از شرکت های چینی، اروپایی و غیرآمریکایی همچون آلکاتل، زیمنس، هوآوی و ZTE که همه جهانی هستند و در دنیا جایگاه خوبی دارند نیز در کشور حضور دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو