عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

قصد تعدیل نیرو نداریم

عصر بازار: بیشتر شرکت های معدنی بزرگ در حوزه مس بسیاری از معادن و نیروی کار خود را تعدیل کرده اند. این در حالی است که شرکت ملی صنایع مس ایران به هیچ عنوان در زمینه تعدیل نیرو ورود نکرده و از حقوق کارگران و حفظ نیروی کار در کنار اقدامات مدیریت هزینه ای و افزایش بازدهی پشتیبانی کرده است.

قصد تعدیل نیرو نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، احمد مرادعلیزاده در پاسخ به این پرسش که علت اصلی تجمعات اخیر کارگران مس سرچشمه چه بود و چه تعداد از این افراد اخراج شدند؟ اظهار داشت: کاهش جهانی قیمت فلزات بویژه مس به دلیل بحران اقتصادی و کاهش مصرف این فلز در چین در کنار افزایش هزینه های سالانه بر روی سود دهی شرکت ها و مؤسسات بزرگ حوزه معدنی تاثیر گذار بوده است ، در این شرایط شرکت ها عموما سیاست های مدیریت هزینه ای اعمال می کنند تا نیروی کار و بازدهی اقتصادی خود را حفظ کنند.

    وی افزود: بیشتر شرکت های معدنی بزرگ در حوزه مس بسیاری از معادن و نیروی کار خود را تعدیل کرده اند. این در حالی است که شرکت ملی صنایع مس ایران به هیچ عنوان در زمینه تعدیل نیرو ورود نکرده و از حقوق کارگران و حفظ نیروی کار در کنار اقدامات مدیریت هزینه ای و افزایش بازدهی پشتیبانی کرده است.

    وی ادامه داد: در این شرایط تعدادی از افراد با شایعه پراکنی و تحریک کارگران در خصوص «کم شدن اضافه کاری و مسائل حقوقی رفاهی کارگران شرکت مس در آینده نزدیک»، تجمعاتی را سازماندهی کردند و این مسئله با تبیین سیاست های شرکت مس از سوی مدیران این صنعت و اطمینان بخشی به حفظ حقوق کارگران و کارمندان حل و مرتفع شد. رسیدگی به مسائل مربوط به تجمع و تحصن نیز طبق قوانین مربوطه در کمیته های انضباط کار بررسی و پیگیری می شود.

    مرادعلیزاده همچنین در پاسخ به این پرسش که در سفر هیات های خارجی که اخیرا به ایران صورت گرفته است آیا تقاضایی برای سرمایه گذاری در صنایع مس ایران نیز مطرح شده است یا خیر ؟ افزود: موضوعات و گفتگوهایی در این خصوص انجام شد ولی در شرایط کنونی در حال بررسی سرمایه گذاری های آینده اند.

    مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در مورد اینکه شرکت ملی مس در رده بندی شرکت های بازار سرمایه در کجای جدول قرار دارد؟ گفت: شرکت ملی مس ایران از میان 50 شرکت فعال تر بورس اوراق بهادار تهران طی 3 ماهه اول سال 94 در رتبه 12 قرار داشته است .

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در گزارش 6 ماهه امسال آیا تعدیل منفی سود پیش بینی شده داشته اید یا خیر ؟ افزود: گزارش شش ماهه امسال در اواخر مهرماه بر روی کدال قرار خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها