عصر خودرو

جزئیات نماگرهای اقتصادی فصل پاییز؛

تراز حساب جاری به۱۱۹۱۵ میلیون دلار رسید

عصر بازار- بر اساس نماگرهای اقتصادی فصل پاییز ۹۵ که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، تراز حساب جاری خارجی کشور ۱۱۹۱۵ میلیون دلار و کل بدهی‌های خارجی در پایان دوره، ۷۸۴۰ میلیون دلار بوده است.

تراز حساب جاری به۱۱۹۱۵ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، نماگرهای اقتصادی فصل پاییز سال 95 که امروز پیش از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشانگر آن است که تراز حساب جاری به 11915 میلیون دلار، تراز بازرگانی(حساب کالا) به 16036 میلیون دلار، صادرات کالا بر اساس نرخ فوب 60 هزار و 292 میلیون دلار، واردات کالا بر اساس نرخ فوب 44 هزار و 256 میلیون دلار بوده است.

    همچنین کل بدهی‌های خارجی در پایان دوره به 7840 میلیون دلار رسید که البته نرخ دلار آمریکا به طور متوسط در بازار بین بانکی 31 هزار و 066 ریال بوده است.

    روایت بانک مرکزی از رشد متغیرهای بخش پولی

    در این میان نرخ رشد متغیرهای بخش پولی در آذرماه امسال نسبت به پایان سال قبل نیز حکایت از آن دارد که نقدینگی 16.5 درصد، پول 12.7 درصد و شبه‌پول17.1 درصد رشد داشته است.

    در این مدت همچنین، سپرده‌های بخش غیردولتی با 17.5 درصد افزایش روبرو بوده است.

    وضع مالی دولت

    نماگرهای اقتصادی فصل پاییز در حوزه وضع مالی دولت حکایت از آن دارد که درآمدها 295.6 هزار میلیارد ریال، پرداخت‌های هزینه‌ای 449.2 هزار میلیارد ریال، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 177.9 هزار میلیارد ریال و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 36 هزار میلیارد ریال بوده است.

    در این میان کسری تراز عملیاتی و سرمایه‌ای به14.7هزار میلیارد ریال رسیده است.

    بورس اوراق بهادار تهران

    شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سه ماهه سوم سال جاری 80 هزار و 123 واحد را نشان می‌دهد که بر این اساس، ارزش سهام و حق تقدم معامله‌شده 119.6 هزار میلیارد ریال بوده است.

    در این مدت، حجم سهام و حق تقدم معامله‌شده نیز 55.5 میلیارد سهم بوده است.

    رشد تولید ناخالص داخلی

    نماگرهای اقتصادی فصل پاییز حکایت از آن دارد که رشد تولید ناخالص داخلی با نفت 15.7 درصد و بدون نفت 4.6 درصد بوده است. در این میان تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه 3104 هزار میلیارد ریال بوده است.

    تشکیل سرمایه ثابت ناخالص 539 هزار میلیارد ریال، هزینه‌های مصرفی بخش‌خصوصی 1625 هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

    در این میان هزینه‌های مصرفی بخش دولتی نیز 382 هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

    تغییرات شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی

    نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آذرماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل8.6 درصد بوده این در حالی است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در آذرماه امسال نسبت به ماه قبل 1.4 درصد و در خردادماه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز 9.2 درصد بوده است.

    برچسب ها