عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده تشریح کرد:

اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی

عصر بازار- کاهش ریسک نوسان های نرخ ارز با راه اندازی بورس ارز و تک نرخی کردن آن یکی از عواملی است که باعث جذب سرمایه های خارجی به کشور خواهد شد.

اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده  در خصوص وضعیت بازار سرمایه با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم گفت: برگزاری انتخابات و استقرار مجدد دولت برای دوره دوازدهم اتفاق اثر گذار و مثبت بازار سرمایه بود.

    وی با اشاره به اینکه انتخابات شوک سیاسی مثبت بازار سرمایه بود، ادامه داد: تداوم سیاست های اتخاذ شده دولت قبل عامل اثر گذار بر بازار سرمایه است اما باید در چارچوب بحث های کلان اقتصادی منتظر اتفاقی باشیم که بتواند به بهبود فضای کسب و کار و همچنین رشد بازار سرمایه کمک کند. 

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به تصمیم بانک مرکزی در خصوص محدود کردن فعالیت بانک ها در صندوق های سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و گفت: تغییر در سیاست های گذشته و تغییر یک باره در روند سرمایه گذاری می تواند مانعی برای جذب سرمایه گذار خارجی باشد و بهتر است به صورت تدریجی انجام شود.

    وی افزود: طی یک سال اخیر صندوق ها بیش از 120 هزار میلیارد تومان منابع جمع کردند که این منابع از سرمایه های مردمی بوده و وارد چرخه اقتصاد شده است .

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: نباید تصمیم های اقتصادی یک دفعه ای اتخاذ کرد که باعث شود متغیرهای اقتصادی به سرعت تغییر کنند؛ چراکه تغییر در متغیرهای اقتصادی متاثر از تصمیم های کوتاه مدت سرمایه گذار خارجی را دچار تردید می کند.

    وی با تاکید بر اینکه اولین دغدغه سرمایه گذار خارجی ثبات در تصمیم ها است، ادامه داد: محور اصلی ورود سرمایه گذار خارجی ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان داخلی است و نباید سرمایه گذار خارجی را دچار دغدغه و نگرانی می کند.

    آقابزرگی در ادامه به عواملی که باعث جذب سرمایه گذار خارجی می شود، اشاره کرد و افزود: کاهش ریسک نوسان های نرخ ارز با راه اندازی بورس ارز و تک نرخی کردن آن یکی از عواملی است که باعث جذب سرمایه های خارجی به کشور خواهد شد.

    وی همچنین تاکید کرد: نرخ بهره باید در جریان عرضه و تقاضا تعیین شود چراکه تجربه تاریخی اقتصاد نشان داده نرخ های بهره غیرمنطقی خلاف اصل اقتصاد است.

    برچسب ها