عصر خودرو

افزایش تولید نفت کویت با سرمایه گذاری کلان و استفاده از سوخت پاک

عصر بازار- وزارت نفت کویت از افزایش ظرفیت تولید نفت خود با استفاده از سرمایه گذاری های کلان ۹ میلیارد دلاری در زمینه تولید سوخت پاک ، خبر داد .

افزایش تولید نفت کویت با سرمایه گذاری کلان و استفاده از سوخت پاک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مطلق العازمی» معاون پالایشگاه میناء عبدالله کویت در گفت و گویی با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: پالایشگاه میناء عبدالله کویت با انجام سرمایه گذاری های کلان در زمینه سوخت پاک حجم تولید نفت خود را به روزانه 530 هزار بشکه افزایش می دهد و این سوخت پاک به فعالیت بیشتر تاسیسات نفتی کمک فراوانی می کند.
    همزمان وزارت دارایی کویت اعلام کرده در راستای توسعه صنایع نفتی کشور و تقویت صادرات طرح تولید و عرضه سوخت پاک را با هدف دستیابی به بازارهای هدف اجرا کرده و تا کنون تا مرز 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری گسترده ای را با هدف احداث تاسیسات مورد نیاز برای تولید و عرضه سوخت پاک به عمل آورده است .
    همچنین براساس هماهنگی های به عمل آمده این سوخت تولیدی به کشورهای صنعتی پیشرفته و بازار اروپا صادر می شود.
    این سوخت پاک در دو پالایشگاه الاحمدی و میناء عبداالله کویت تولید می شود و براساس برآورده های به عمل آمده درآمدهای سرشاری را نصیب کویت خواهد کرد.
    شرکت ملی نفت کویت همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرده است شرکت های پترو واک انگلیس ، «SK E&S» ، سامسونگ کره جنوبی و سایپم ایتالیا با ارائه پیشنهاد های مختلف طرح های خود را برای ساخت تاسیسات لازم برای تولید 120 هزار بشکه در روز ارائه کردند که در نهایت شرکت پترواک در مناقصه یک میلیارد و 300 میلیون دلاری برنده شد.
    دولت کویت از سرمایه گذاری 18 میلیاردی دلاری در بخش صنایع نفتی با هدف افزایش استخراج نفت تا سال 2020 خبر داده است . یکی از این این پروژه شامل احداث پالایشگاه جدید الزور است که بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی خواهد بود .
    بر اساس اعلام مقام های کویتی، ساخت این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد. پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را خواهد داشت .

    برچسب ها