عصر خودرو

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد

۲۴ هزار بشکه میعانات گازی از فازهای۲ و۳صادر شد

عصر بازار- سال گذشته در فازهای ۲ و۳ مجتمع گاز پارس‌جنوبی ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تصفیه و به مبادی مصرف ارسال شد.

۲۴ هزار بشکه میعانات گازی از فازهای۲ و۳صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با بیان این خبر گفت: بخشی از گاز تولیدی این پالایشگاه به خطوط سراسری و بخشی دیگر نیز برای تأمین خوراک پتروشیمی پارس به این واحد صنعتی ارسال ارسال می‌شود. دیگر محصول این پالایشگاه گوگرد است که سال گذشته بیش از 134 هزار و 200 تن به ارزش بیش از 12 میلیون دلار تولید داشته‌ایم.

    به گفته مهدی گرامی شیرازی، گوگرد تولیدی این پالایشگاه کاملاً صادر و در اختیار صنایعی همچون کبریت‌سازی، باروت‌سازی و صنایع شیمیایی مختلف قرار می‌گیرد.

    مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی در ادامه به تولید 24 هزار و 500 بشکه میعانات گازی با ارزش 1 میلیون و 300 هزار دلار در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این تمام میعانات تولیدی فازهای 2و3 صادر می‌شد، اما اخیراً بخشی از آن برای تولیدات داخلی مصرف می‌شود.

    این مقام مسوول همچنین به رشد 4 درصدی تولید گاز این پالایشگاه نسبت به سال پیش از آن اشاره کرد و گفت: این رشد ناشی از کاهش زمان تعمیرات اساسی، خروج واحدها در زمان تعمیرات اساسی و همچنین کاهش زمان توقفات اضطراری است.

    گرامی شیرازی شرایط پالایشگاه دوم را به‌طور کلی مطلوب عنوان کرد و افزود: شاخص اثربخشی که میزان تولید صورت گرفته به حداکثر توان تولید است، 98.5 درصد بوده که در صورت تأمین خوراک این عدد به حداکثر میزان خود می‌رسید.

    وی قابلیت دسترسی‌پذیری که نشان‌دهنده روزهای خارج از سرویس بودن برای تعمیرات اساسی نسبت به کل سال است را 97.62 درصد بیان کرد و گفت: قابلیت اطمینان پالایشگاه نیز که نسبت توقفات اضطراری بدون برنامه‌ریزی به توان کلی سال است نیز برابر 99.36 درصد بوده است.

    به گفته گرامی این پالایشگاه در سال گذشته در تمام شاخص‌ها رشد داشته و برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی لازم برای افزایش قابلیت پالایشگاه انجام شده است.

    برچسب ها