عصر خودرو

چشم انداز مثبت بازار جهانی قراضه در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- با توجه به این که در سه ماه نخست سال جاری صنعت فولاد در سطح جهان عملکرد نسبتا خوبی داشته و تقاضا رشد مطلوبی را تجربه نمود، انجمن بین المللی بازیافت پیش بینی خوش بینانه ای برای صنعت فولاد تا پایان سال جاری داشته است.

چشم انداز مثبت بازار جهانی قراضه در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، از طرفی برآورد شده بازار قراضه هم نسبت به مدت مشابه سال 2016 در وضعیت بهتری باشد.

    کاهش صادرات فولاد چین نقشی حمایت کننده برای کل صنعت فولاد و همچنین بازار قراضه داشته است. میانگین صادرات ماهانه چین 19.8 درصد افت داشته برای سه ماه نخست سال به 6.9 میلیون تن رسید. در این راستا برای کارخانه هایی که در جنوب شرق آسیا از کوره های قوص الکتریکی استفاده می کنند فرصت پیش آمد تا نرخ بهره وری را بالا ببرند و واردات قراضه را افزایش دهند. همچنین در اقتصاد کشورهای توید کننده نفت، صنعت فولاد از این کاهش صادرات چین بهره خوبی می برد. البته در برخی کشورها نوسانات سیاسی مسئله ساز خواهد بود.

    وضعیت بازار قراضه امریکا نیز نسبتا خوش بینانه برآورد شده است. ظاهرا در سال 2017 بازار قراضه امریکا راه خود پیدا کرده چرا که تقاضای داخلی خوب است و میزان عرضه قراضه این کشور در توازن است. گرچه بازار داخلی هم در تابستان از رکود بازار صادرات تاثیر منفی می گیرد ولی در کل تقاضا در امریکا خوب است و بازار فولاد و قراضه این کشور تا پایان سال وضعیت مطلوبی خواهند داشت.

    ولی در بازار قراضه اروپا هنوز ابهامات زیادی جاریست. در سه ماهه سوم سال نوسانات آن شدیدتر هم می شود و تداوم رکود دور از انتظار نیست.

    بازار قراضه آسیا نیز در مقایسه با سال 2016 عملکرد بهتری خواهد داشت. از طرفی اخیرا صحبت از صادرات قراضه چین به جنوب شرق آسیاست که جای بررسی بیشتری نیاز دارد. بازار قراضه ژاپن هم با اینکه از طرف سایر کشورها تحت فشار است ولی خیلی افت نخواهد داشت چون در تابستان تقاضای فولاد بهتر می شود.

    برای صادر کننده های قراضه در روسیه تجارت بین المللی تحت تاثیر هزینه بالای کرایه حمل و کمبود فصلی جمع آوری قراضه در زمستان قرار گرفت ولی خبر های خوش بینانه از طرف چین چشم انداز بازار روسیه را نیز بهتر کرد

    برچسب ها