عصر خودرو

ورود بورس پاکستان به رسته بازارهای نوظهور

عصر بازار- وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان در تازه ترین سخنرانی خود در خصوص بودجه، به رشد ارزش بورس پاکستان در چهار سال گذشته اشاره داشت.

ورود بورس پاکستان به رسته بازارهای نوظهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در تازه ترین سخنرانی خود با اشاره به رشد بورس پاکستان اظهار داشت: در چهار سال اخیر، ارزش بازار پاکستان از 51 بیلیون دلار به 97 بیلیون دلار رسیده است

    بر اساس این گزارش، بورس پاکستان و شاخص KSE100با بازدهی 45 درصدی (بر اساس دلار آمریکا) در سال 2016 رو به رو بوده است و به عنوان مثبت ترین بورس آسیا و پنجمین بورس مثبت جهان شناخته شده است.

    وزیر اقتصاد این کشور در این راستا اعلام داشت: ادغام سه بورس اسلام آباد، لاهور و کراچی در بازار سرمایه پاکستان در سال های اخیر موجب شد بورس پاکستان PSX رتبه خود را ارتقا داده و از تاریخ اول ژوئن به رسته بازارهای نوظهور بپیوندد.

    در این میان، شاخص اصلی بورس کراچی، در روز جمعه با کاهش 232 واحدی همراه شد در حالی که در مثبت ترین حالت، این متغیر به 52 هزار و 455 واحد و در منفی ترین حالت، به 52 هزار و 874 واحد رسیده بود.

    حجم کل معاملات در بازار 431 هزار و 773 سهم بر 392 سهم به ثبت رسیده است که در این میان 186 سهم در مدار مثبت و 201 سهم در مدار منفی و 5 سهم بدون تغییر باز مانده اند.

    صنعت سیمان از پرمخاطب ترین صنایع بازار بوده که حجم کل معامله بر این صنعت بالغ بر 109 میلیون و 295 هزار و 700 سهم گزارش شده است.

    سه سهم جذاب در این بازار، سیمان پاور، با حجم معاملاتی بالغ بر 77 میلیون و 45 سهم به ارزش هر سهم 39 سنت، شرکت پلمیر انگرو، با حجم معاملات 25 میلیون و 491 هزار سهم به ارزش هر سهم 1 دلار و 6 سنت و بانک پونجاب، با حجم معاملاتی بالغ بر  24 میلیون و 572 هزار سهم به ارزش هر سهم 2 سنت بوده است.

    سه سهمی که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص بازار این کشور داشتند اعم از نستله پاکستان، به ارزش هر سهم 200 دلار ، شرکت بهداشتی آرایشی کولگیت پالمولیو به ارزش هر سهم 82 دلار و شرکت رافحان میز به ارزش هر سهم 50 دلار اعلام شده اند.

    سه سهمی که بیشترین تاثیر منفی را داشتند عبارتند از ویت پارک به ارزش هر سهم 132 دلار، شرکت غذایی یونیلور به ارزش هر سهم 117 دلار و شرکت پترولیوم ماری به ارزش هر سهم 44 دلار.

    برچسب ها