عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

افزایش ۵ درصدی شاخص کل ارزش وزنی بورس تهران از ابتدای سال

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای سال تا سوم خرداد ۱۳۹۶، شاخص کل (ارزش-وزنی) ۵.۱ درصد رشد داشته است. در مدت مشابه شاخص قیمت (ارزش-وزنی) ۲.۵ درصد، شاخص کل (هم وزن) ۱۲.۶ درصد و شاخص قیمت (هم وزن) ۱۱.۴ درصد رشد داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران ۵.۹ درصد، قیمت سکه بهار آزادی ۰.۹درصد و قیمت یورو (آزاد) ۲.۸ درصد افزایش و قیمت دلار (آزاد) بدون تغییر بوده است.

افزایش ۵ درصدی شاخص کل ارزش وزنی بورس تهران از ابتدای سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، در هفته منتهی به سوم خرداد ماه، حجم معاملات 4,608 میلیون سهم و ارزش آن 11,155 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 50% و 37% کاهش داشته است. سه صنعت «محصولات شیمیایی» با 24.2 درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با 18.5 درصد و «سرمایه­گذاری­ها» با 10.8 درصد، 53.5 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به سوم خرداد ماه 1396، صنعت «انتشار، چاپ و تکثیر» با بازدهی 32.6+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت 11.1 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، شرکت «فنرسازی‌خاور» با 96.8+ درصد بیشترین افزایش و «حمل و نقل پتروشیمی» با 26.8- درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    در مقایسه شاخص بورس­های اوراق بهادار، در هفته منتهی به پنجم خرداد ماه 1396، شاخص بورس استانبول (BIST 100) با رشد 2.5 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با افت 1.5 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

    مطابق این گزارش در هفته منتهی به پنجم خرداد ماه 1396، قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب برابر با 1.1- ، 2.7- و 0.6+ بوده است. در مدت مشابه قیمت انواع فلزات اساسی با نوسان همراه بود که در این میان نقره با رشد 3.1 درصدی بیشترین افزایش قیمت و نیکل با 3 درصد افت بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها