عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص ابلاغیه اخیر بانک مرکزی اظهار کرد:

ابلاغیه با شان و منزلت و اختیارات بانک مرکزی در تضاد است

عصر بازار- فردین آقابزرگی, مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص ابلاغیه اخیر بانک مرکزی مبنی بر خروج سرمایه گذاری یونیت های ممتاز بانک ها بیان کرد: این ابلاغیه به طور نمادین گواه القای این موضوع است که بانک ها سپرده صندوق ها را از حساب خود خارج کنند که این موضوع با شان و منزلت اختیارات بانک مرکزی در تضاد است.

ابلاغیه با شان و منزلت و اختیارات بانک مرکزی در تضاد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر بازار»، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص ابلاغیه اخیر بانک مرکزی مبنی بر خروج سرمایه گذاری یونیت های ممتاز بانک ها بیان کرد: در این رابطه لازم به ذکر است که صندوق های سرمایه گذاری منابع خود را در بانک هایی که سود ترجیحی مناسبی پرداخت می کرده اند، سپرده گذاری می کنند، بنابراین چنانچه تکلیفی بر نهادهای فعال در این زمینه صورت بگیرد در مقوله سپرده-گذاری دسته بندی می شود نه سرمایه گذاری.

    وی اضافه کرد: در حقیقت صاحبان یونیت ممتاز که اداره کنندگان صندوق های سرمایه گذاری هستند، بدین وسیله و با ابلاغ این بخشنامه، مکلف به واگذاری بخشی از یونیت های خود به سایر سرمایه گذاران خواهند شد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در ادامه به بررسی پیامدهای این ابلاغیه پرداخت و گفت: در نتیجه هیچ اتفاقی از جمله خروج منابع از بانک ها بابت سپرده گذاری در صندوق های با نرخ ترجیحی نمی افتد.

    آقابزرگی افزود: ابلاغیه اخیر بانک مرکزی مبنی بر خروج سرمایه گذاری یونیت های ممتاز بانک ها به طور نمادین گواه القای این موضوع است که بانک ها سپرده صندوق ها را از حساب خود خارج کنند که این موضوع با شان و منزلت اختیارات بانک مرکزی در تضاد است.

    برچسب ها