عصر خودرو

برای رفع رکود باید ۳۰ میلیارد دلار سرمایه در سال جذب شود

عصر بازار- رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در گروه جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: برای رونق سرمایه‌گذاری خارجی باید بروکراسی و قوانین زائد حذف شود.

برای رفع رکود باید ۳۰ میلیارد دلار سرمایه در سال جذب شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، حسین سلیمی در پاسخ به این سؤال که چه انتظاراتی از دولت دوازدهم در بخش جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد، گفت: دولت باید برای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی که منتج به اشتغال هم می‌شود، گسترش روابط بین‌المللی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

    رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه بیکاری بزرگترین معضل اقتصاد کشور است، افزود: رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد قطعا نیازمند اشتغال‌زایی است و این مهم بدون سرمایه‌گذاری خارجی امکان‌پذیر نیست.

    وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم است، افزود: وجود نفت، گاز و معادن غنی فرصت‌های خوبی را برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم کرده است، اما بروکراسی و قوانین زائد موانع جدی جذب سرمایه‌گذاری است.

    سلیمی با  اشاره به اینکه بعد از برجام تاکنون 3 تا 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی شده است، گفت: با این میزان جذب سرمایه‌گذاری، رکود برطرف نمی‌شود، بلکه برای رفع رکود باید حداقل 30 میلیارد دلار در سال سرمایه جذب شود.

    وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که حدود 30 درصد درخواست‌ها مربوط به احداث نیروگاه بادی و خورشیدی است.

    برچسب ها