عصر خودرو

گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و پرتغال مورد تاکید قرار گرفت

عصر بازار- گسترش همکاری های مشترک ایران و پرتغال در بخش کشاورزی بویژه درحوزه دامپروری و بهداشت دام مورد تاکید قرارگرفت.

گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و پرتغال مورد تاکید قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، راه های گسترش همکاری های مشترک تحقیقات کشاورزی ایران و پرتغال در نشستی با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ژوائو کورته رآل سفیر پرتغال در تهران مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

    در این نشست، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی علاقه مندی وزارت جهاد کشاورزی ایران را در برقراری روابط دوستانه و نیز تخصصی در حوزه های تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی مورد تاکید قرار داد.

    دکتر اسکندر زند گفت: دو کشور حائز چالش های مشترک کشاورزی و اقلیمی بسیاری هستند و این مشترکات می تواند عامل اصلی در توسعه روابط علمی و دانش محور باشد.

    مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و روابط بین الملل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست، ضمن برشمردن توانمندی های سازمان و امکانات و تجهیزات فناورانه و دانش بنیانی که در آن به کارگرفته شده است، سازمان تحقیقات کشاورزی را سازمانی پیشرو با توانمندی های تحقیقاتی قابل ملاحظه توصیف کرد.

    دکتر مظفری سپس با اشاره به پیشینه تلاش ها برای همکاری های مشترک بین دوکشور خاطر نشان ساخت: در پائیز 2015 وزیر مشاور در امور غذا و کشاورزی پرتغال در راس هیاتی از ایران بازدید کرده و یک تفاهم نامه همکاری توسط وی و دکتر زند رئیس تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی امضاء شده است.

    وی اضافه کرد: در پی گیری های بعدی برای اجرای تفاهم نامه، زمینه های همکاری مشترک شامل حوزه آب و بهره وری آن، تغییرات آب و هوا، اصلاح نباتات و تولید بذر، تولید و توسعه کشت زیتون، بهداشت دام، دامپروری و زیست فناوری کشاورزی مشخص شد.

    در این نشست،ژوائو کورته رآل سفیر پرتغال در ایران نیز خواستار گسترش روابط بخش کشاورزی پرتغال با بخش کشاورزی ایران در زمینه های فنی، علمی و تحقیقاتی شد.

    وی ضمن اشاره به رایزنی های صورت گرفته قبل از سفر به ایران با وزیر کشاورزی این کشور، آمادگی پرتغال را برای همکاری در کلیه زمینه های مرتبط با کشاورزی اعلام کرد.

    سفیر پرتقال در ایران در ادامه،همکاری های دوجانبه به خصوص در حوزه امور دام و دامپروری و بهداشت دام را مورد تاکید قرار داد و باتوجه به زمینه های همکاری های مشترک کشاورزی بین دو کشور، با ارائه پیش نویس موافقتنامه ای در خصوص سلامت دام و دامپزشکی خواستار پیگیری و توجه ایران در این زمینه شد.

    همچنین،سفیر پرتغال به منظور آشنائی با توانمندی های این کشور در حوزه کشاورزی و گسترش روابط دوجانبه، دعوت رسمی وزیر کشاورزی کشور خود را برای سفر وزیر جهاد کشاورزی و دکتر زند به این کشور ابلاغ کرد.

    در پایان این نشست، اعضای هیات ایرانی و سفیر پرتغال بر گسترش و تعمیق روابط دوجانبه تاکید کردند.

    برچسب ها