عصر خودرو

مصرف مس در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رشد دو درصدی دارد

عصر بازار-گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) در گزارش پیش‌بینی بازار آوریل خود اعلام کرد که انتظار می‌رود مصرف ظاهری مس تصفیه‌شده در جهان همانند گذشته، در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، حدود دو درصد افزایش یابد.

مصرف مس در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رشد دو درصدی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اخبار فلزات ، گروه مطالعات بین‌المللی مس لزوم مصرف مس در پیشرفت اقتصادی جهان و بیش از آن در حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته را دلیل این پیش‌بینی عنوان می‌کند. علاوه بر این، گسترش بخش زیرساخت در کشورهای بزرگی چون چین و هند نیز در تداوم رشد تقاضای مس تأثیر کلانی دارند. اگرچه رشد نسبتاً کمی برای بهبود اقتصاد جهانی در سال‌های 2017 و 2018 پیش‌بینی‌شده، انتظار می‌رود همین رشد کم نیز در افزایش تقاضای مس مؤثر واقع شود.

    براساس این گزارش، چشم‌انداز خوب اقتصاد کشور چین و اقتصاد کلی جهان در مقایسه با اکتبر سال 2016، منجر به بازنگری رشد مصرف ظاهری مس تصفیه‌شده در سال 2017 از یک درصد به دو درصد شد که به‌احتمال قوی این میزان رشد در سال 2018 هم ادامه خواهد یافت. با این ‌وجود، انتظار می‌رود که عرضه بیشتر قراضه و ضایعات مس در بازار، رشد جهانی مصرف مس تصفیه‌شده را تا حدی تحت‌الشعاع قرار داده و محدود کند.

    گفتنی است؛ کشور چین در سال جاری و سال آینده، همچنان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس باقی خواهد ماند؛ درنتیجه، نوسانات تقاضای مس این کشور حائز اهمیت است. در همین زمینه، ICSG پیش‌بینی می‌کند که تقاضای ظاهری مس چین در 2017 تنها حدود 5/2 درصد افزایش پیدا کند؛ درحالی‌که سایر تحلیل‌گران، پیش‌بینی رشد تقاضای «واقعی» 5/3 درصدی را برای این کشور گزارش کرده‌اند.

    همچنین این موسسه، رشد تقاضای مس چین در سال 2018 را کمتر از سال 2017 می‌داند و درباره سایر کشورهای جهان گروه مطالعات بین‌المللی مس انتظار بهبود تقاضای مس در دو سال 2017 و 2018 را دارد.

    برچسب ها