عصر خودرو

در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) انجام شد؛

امضای قرارداد طراحی‌ بزرگ‌ترین شهر لجستیک کشور در فرودگاه امام

عصر بازار- قرارداد طراحی جامع شهر بار (لجستیک) شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان و مدیران شهر فرودگاهی، شرکت مجری و شرکت مشاور مادر در تهران امضا شد.

امضای قرارداد طراحی‌ بزرگ‌ترین شهر لجستیک کشور در فرودگاه امام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ‌قرارداد طراحی‌ بزرگ‌ترین شهر لجستیک کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) به امضاء رسید.

    در حاشیه این مراسم، حسین تاجیک، ‌عضو هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در‌باره این قرارداد اظهار داشت: توسعه لجستیک در واقع به معنی توسعه کشور است و عنصری اساسی برای این منظور به شمار می‌رود.

    وی افزود: ما در این قرارداد از ظرفیت‌های شرکتی که در غرب آسیا موفق عمل کرده بهره می‌بریم و اگر موفق به گرفتن ایده‌های جدید و صحیح از آن‌ها شویم، خیلی فراتر از آن چیزی که در قالب این قرارداد هزینه می‌کنیم، بهره‌مند خواهیم شد. این هدفی است که بابتش مذاکره و حرکت کرده‌ایم‌.

    تاجیک در خصوص برنامه شهر فرودگاهی امام (ره) برای مدیریت این پروژه گفت: ‌کاملاً همگام و فعال با طراح این پروژه پیش خواهیم رفت و با آغاز به کار آن‌ها، تیمی تخصصی از کارشناسان خبره، در کنارشان خواهیم داشت. برای موفقیت کار این مشاور، انتقال اطلاعات صحیح و انتقال اهداف بالادستی IKAC خیلی مهم است‌.

    معاون‌ سرمایه‌گذاری و اقتصادی‌ شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: این پروژه با قراردادی که سال گذشته با شرکت ناکو منعقد شده تداخلی ندارد و شرکت‌ها در دو سطح متفاوت اما با یک فصل مشترک فعال خواهند بود، به این معنی که در یک‌جا انتقال اطلاعات خواهند داشت اما در این پروژه در خصوص جزئیات، توسعه‌یافته‌تر عمل خواهد شد.

    تاجیک با اشاره به ارتباط این پروژه با ‌اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گفت: ‌بر اساس آمار، اهمیت لجستیک را می‌توان اینگونه تشریح کرد که ‌جابه‌جایی هر 100 هزار تن بار در فرودگاه، معادل یک میلیون نفر مسافر ارزش‌افزوده برای کشور ایجاد می‌کند، از جهتی دیگر، در منطقه‌ای قرار داریم که یک بازار با ارزش حدود 400 میلیون نفری در اطراف کشور است که‌ متأسفانه تا به امروز به دلیل کوتاهی در تشخیص اولویت‌ها و تصمیم‌گیری به‌موقع از یک‌سو و تحمیل برخی از مسائل از بیرون کشور از سوی دیگر، از این پتانسیل به‌طور مؤثر استفاده نکرده‌ایم و در امر لجستیک موفق نبوده‌ایم.

    وی ادامه داد: کشورهای هم‌جوار از جمله همسایگان شمالی ما، محتاج قسمتی از تولیدات کشور ما هستند که به‌طور یقین با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در قالب این قرارداد موفق خواهیم بود در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های مؤثری برداریم و در بروز بخشی از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های نهفته کشور سهم بسزایی داشته باشیم‌.

    بنابراین گزارش بعد از معرفی «منطقه آزاد» شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و گذراندن مراحل قانونی و اجرایی شدن عملیات آن، یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که باید انجام شود، ایجاد شهر لجستیک است، شهری که علاوه بر بازار محلی تهران و بازار داخلی کشور‌، می‌تواند یکی از نقاط اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب تلقی شود، عملیاتی که چه به‌صورت هوایی انجام شود و چه به‌صورت ترکیبی از ریل و جاده، با تمهیدات اتخاذشده، نقش بسیار مهمی را در منطقه، اقتصاد کشور، اشتغال‌زایی و درنهایت در تولید ناخالص ما ایفا خواهد کرد.

    در همین راستا قرارداد طراحی اولین بزرگ‌ترین شهر بار کشور با یکی از مشاوران‌ اروپایی در این حوزه بسته شد‌ که از فردای امضاء و با طی روند مربوط به ارائه تضامین از سوی مشاور و پرداخت اولیه، اجرایی خواهد بود و نتایج آن از دو تا سه ماه آینده در اختیار مشاور مادر قرار خواهد گرفت و در فاز اول آ‌ن حداکثر تا آخر سال جاری، قرارداد طراحی و مطالعات شهر لجستیک به پایان خواهد رسید.

    انتهای پیام/م

    برچسب ها