عصر خودرو

معاون سرمایه‌گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک مطرح کرد:

بازار در حالت انتظار به سر می‌برد

عصر بازار- معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک در خصوص حال و روز بازار سرمایه پس از انتخابات بیان کرد: در حال حاضر کاملا مشخص است که بازار در حالت انتظار قرار دارد و هیچ روند مثبت یا منفی خاصی در معاملات دیده نمی شود. اولین اتفاق می تواند مشخص شدن کابینه جدید و تغییرات احتمالی مرتبط با بازار سرمایه باشد تا بر اساس رویکردهای تیم جدید ریاست جمهوری نقشه راه آتی اقتصاد کشور ترسیم شود.

بازار در حالت انتظار به سر می‌برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، یاسر شریعت، معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک با توجه به روند صعودی بازار در روزهای پیش و پس از انتخابات گفت: در مورد رشد چند صد واحدی شاخص و روند اصلاحی روزهای پس از انتخابات، طبیعتا اصلی ترین عامل موثر را می توان هیجانات مقطعی ناشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری دانست.

    وی افزود: علی رغم اینکه بورس در چهار سال اول دولت آقای روحانی فراز و نشیب زیادی داشت اما در مجموع به دلیل اینکه تدبیر و عقلانیت در بخش اقتصادی در نهایت منجر به بهبود وضعیت بورس نیز خواهد شد، به طور طبیعی بدنه بازار سرمایه از انتخاب مجدد آقای روحانی استقبال کرد.

    معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک در ادامه با اشاره به عوامل تداوم رشد بازار بیان کرد: با این اوصاف برای ادامه رشد، بازار به محرک های قوی تر و جدی تری در حوزه اقتصاد نیاز دارد. اکنون ریسک های سیاسی به میزان مناسبی کاهش یافته و فضا برای پررنگ شدن ابعاد اقتصادی بازار فراهم شده است. بنابراین از این به بعد متغیرهای اقتصادی احتمالا تاثیر بیشتری روی روند بازار خواهند داشت.

    شریعت اضافه کرد: در حال حاضر کاملا مشخص است که بازار در حالت انتظار قرار دارد و هیچ روند مثبت یا منفی خاصی در معاملات دیده نمی شود. اولین اتفاق می تواند مشخص شدن کابینه جدید و تغییرات احتمالی مرتبط با بازار سرمایه باشد تا بر اساس رویکردهای تیم جدید ریاست جمهوری نقشه راه آتی اقتصاد کشور ترسیم شود.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه در آخر به بررسی دیگر عوامل موثر در رشد بازار پرداخته و اظهار کرد: از دیگر عوامل رشد بازار،  احتمال پررنگ تر شدن حضور سرمایه-گذاران خارجی در اقتصاد ایران چه در حوزه سرمایه گذاری مستقیم و چه در حوزه تامین مالی است که قطعا می تواند عامل موثری در جهت گیری آتی بازار سرمایه باشد. البته در اینجا از عوامل بنیادین اقتصاد مثل تورم، رشد اقتصادی، نرخ ارز و... نیز نباید غافل شویم که در بازه های زمانی بلندمدت تر پشتوانه های اصلی بازار خواهند بود و بازار با توجه به تجربیات گذشته خود به آنها واکنش نشان می دهد.

    برچسب ها