عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

چشم انداز مثبت بهای طلا به بازار آتی رونق داد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۳۹ هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش ۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به دو هفته قبل رشد ۳ درصدی را تجربه کرد.

چشم انداز مثبت بهای طلا به بازار آتی رونق داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه طی دو هفته گذشته به 37 هزار و 815 قرارداد رسیده بود.

    پیش بینی ها نشان می دهد افت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای جهانی موجب خواهد شد تا بهای طلا در کوتاه مدت بالاتر از سطح حمایتی 1246 قرار بگیرد که اگر بتواند سطح مقاومتی 1265 دلاری را بشکند به زودی تا 1300 دلار در هر اونس پیش خواهد رفت، بنابراین همین پیش بینی ها موجب رشد تقاضا در بازار آتی سکه شده است.

    به این ترتیب درمعاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 28هزار و 190 قرارداد را به ارزش 3هزار و 934 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با 7هزار و 507 قرارداد به ارزش یک هزار و 20 میلیارد ریال رسید. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان امسال جای گرفت؛ به طوری که با انعقاد یک هزار و 651 قرارداد به ارزش 217 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید تیر ماه نیز با یک هزار و 234  قرارداد به ارزش 153 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه  با 602  قرارداد به ارزش 76 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  6هزار و 142 قرارداد منعقد شد که نسبت به پنجشنبه هفته ما قبل خود رشد 13 درصدی داشته است، چرا که حجم معاملات طی این روز به 5 هزار و 430 قرارداد رسیده بود.

    طی هفته گذشته بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا با افزایش تقاضا در حجم معاملات رو به رو شد که کارشناسان معتقدند روند رو به پایین دلار در کنار نوسانات مثبت اونس موجب افزایش تقاضای این فلز گرانبها بوده است.بنابراین با توجه به پیش بینی ها تحرکات بازار طلا به دلیل کاهش ارزش دلار مثبت پیش بینی می شود اما، گذشته بلندمدت طلای جهانی نشان می‌دهد که فلز زرد همچنان در یک کانال صعودی قرار خواهد داشت و فشار رشد قیمت بر افت بیشتر خواهد شد. البته تمام این پیش بینی ها به نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو که  قرار است 13 و 14 ژوئن برگزار شود، بستگی خواهد داشت.

    برچسب ها