عصر خودرو

قائم مقام تولید وزارت صنعت ، معدن و تجارت :

آزادسازی ورود موقت و عرضه گندم در بورس از اقدامات دولت در جهت تسهیل صادرات آرد

عصر بازار- «اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید » این روزها محور بسیاری از جلسات و همایش های داخلی است که از سوی بخش دولتی و خصوصی برگزار میشود و نشان دهنده تاکید مقام معظم رهبری بر این مقوله است .

آزادسازی ورود موقت و عرضه گندم در بورس از اقدامات دولت در جهت تسهیل صادرات آرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از غلات نیوز ، بر همین اساس قائم مقام تولید وزارت  صنعت ، معدن و  تجارت با تاکید بر اهداف حمایت دولت از کارخانجات آرد برای تسریع و سهولت روند صادرات فرآورده های این صنعت گفت: : استفاده از کریدور سبز در جهت کاهش زمان ارسال محصولات ایرانی، افزایش حجم و قانونی کردن صادرات کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صادرکننده، پیشنهاد عرضه گندم داخلی در بورس کالا به قیمت روز جهانی جهت صادرات آرد،آزادسازی ورود موقت گندم جهت صادرات آرد و فرآوردههای آن از جمله برنامه های دولت  است.

    رضا رحمانی  گفت:  با وجود  اینکه  بیشتر کارخانه های آرد کشور با نمی از ظرفیت اسمی خود به فعالیت مشغول اند و آنچه مسلم است ظرفیت خالی کارخانجات منجر به کاهش بهرهوری و در نتیجه افزایش هزینههای سربار و عدم توان رقابتپذیری کارخانجات به ویژه در بازارهای صادراتی خواهد بود. این امر در مراحل بعدی منجر به بحرانهای مالی و عدم توان کارخانجات در بازپرداخت تسهیلات خواهد بود.

    وی افزود: البته دولت به منظور حمایت از کارخانجات تولیدی پیگیری لازم جهت تأمین گندم از محل ورود موقت جهت صادرات آرد اعمال نموده است. این امر نافی برنامهریزی کارخانجات جهت بازاریابی و توسعه صادرات نخواهد بود و  انتظار میرود فعالیت بخش خصوصی در این حوزه ضمن بررسی بازارهای منطقهای راهکارهای اقتصادی مناسبی به منظور افزایش بهرهوری معمول نمایند.

    وی با بیان اینکه واحدها با توجه به نیاز بازار تولید میکنند، افزود: با توسعه صنایع آرد و صنایع جانبی و افزایش تقاضای آرد مصرفی در این صنایع از جمله صنایع شیرینی، شکلات، گلوکز و ماکارونی، واحدهای تولیدکننده آرد امکان استفاده از پتانسیل ظرفیت اسمی و افزایش تولید را دارند.
    به گفته وی تسهیل ورود موقت که منجر به استفاده از بخشی از ظرفیت تولید واحدها میگردد.

    استفاده از کریدور سبز در جهت کاهش زمان صادرات  محصولات ایرانی

    قائم مقام تولید وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به  نسخه دولت برای نجات صنایع آردسازی و نان صنعتی  خاطر نشان کرد:صادرات نقش مستقیمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته و از اینرو استفاده از انواع برنامههای تشویق صادرات و حمایت از فعالیتهای صادراتی شرکتها از جمله برنامه های دولت، در جهت بهبود عملکرد صادراتی شرکتها یا تشویق آنها برای شروع و ادامه فعالیتهای صادراتی است.

    رحمانی گفت : استفاده از کریدور سبز در جهت کاهش زمان ارسال محصولات ایرانی، افزایش حجم و قانونی کردن صادرات کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صادرکننده پیشنهاد عرضه گندم داخلی در بورس کالا به قیمت روز جهانی جهت صادرات آرد، آزادسازی ورود موقت گندم جهت صادرات آرد و فرآورده های آن، از جمله برنامه ها و طرحهای تشویقی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش صادرات آرد میباشد.

    برچسب ها