عصر خودرو

برگزاری گردهمایی بررسی شرایط اقتصادی و چشم انداز بازار سرمایه

عصر بازار- گردهمایی "برگزاری گردهمایی بررسی شرایط اقتصادی و چشم انداز بازار سرمایه" به همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با حضور مدیران عامل شرکت های کارگزاری برگزار شد. در این گردهمایی آقای دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران حضور داشتند.

برگزاری گردهمایی بررسی شرایط اقتصادی و چشم انداز بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در ابتدای جلسه آقای رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به حماسه حضور مردم و ریاست جمهموری منتخب ابراز امیدواری نمود در دوره جدید دولت منتخب،  تصمیمات اقتصادی در کشور یک دست باشد  و عنوان نمودند مسائل اقتصادی در کشور می بایست با یک سیاست واحدی اخذ شود و همه نهادهای درگیر نیز پایبند به این تصمیمات باشند و صدای واحدی داشته باشند.

پورابراهیمی هم چنین عنوان نمود جوانگرایی در بدنه اقتصادی کشور لازم و ضررویست و انتظار بر این است دولت محترم از نیروهای مختصص و جوان بیش از گذشته استفاده نماید.

وی هم چنین به طرح تحول نظام بانکی کشور پرداخته و عنوان نمود که این طرح در دستور کار مجلس قرار داد و در نیمه اول سال 96 به اتمام خواهد رسید.

دکتر پورابراهیمی  در خصوص مسئله مالیات بر ارزش افزوده نیز عنوان نمود بررسی این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان نمود مالیات بر ارزش افزوده  به بازار سرمایه نیز مرتبط بوده و برخی از نهادهای این بازار درگیر آن هستند. در این خصوص عنوان شد انتظار از نمایندگان بازار سرمایه و کارگزاران این است که در جلسات تخصصی مربوط به این موضوع حضور یابند و نظرات خود را عنوان نمایند.

دکتر پورابراهیمی هم چنین عنوان نمود  کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال تصویب است که این موضوع می تواند گام مهمی جهت شکوفایی وثبات رشد اقتصادی کشور و حمایت از تولید ملی باشد.

دکتر پورابرهیمی هم چنین ابراز امیدواری نمود در دوره دوم دولت نرخ ارز تک نرخی شود و بورس ارز به عنوان پیش نیاز جذب سرمایه های خارجی راه اندازی شود تا علاوه بر ثبات در بازار،  بازار سرمایه نیز از این ابزار نوین مالی بهره مند گردد.

پس از سخنرانی آقای دکتر پورابراهیمی، اعضای حاضر در جلسه درخواست های خود را از مجلس شورای اسلامی مطرح نمودند. درخواست های کارگزاران عمدتا بر روی مقررات زدایی متمرکز بود و  بازنگری قانون بازار اوراق بهادار و بهینه کردن قوانین و مقررات به عنوان اولویت اول شمرده شد.

اعضای حاضر در جلسه هم چنین به لزوم یکپارچگی تصمیمات بین دولت و مجلس پرداخته و ابراز امیدواری نمودند با ایجاد آرامش در مسائل مرتبط با سیاست و اقتصاد  تصمیمات مهمی در دوره جدید اتخاذ شود.

برچسب ها