عصر خودرو

رئیس هیات تجاری ایران و ایتالیا:

برجام زمینه ساز گسترش روابط تجاری ایران با کشورها شده است

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا گفت: توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه ساز گسترش مراودات و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها بخصوص ایتالیا شده است.

برجام زمینه ساز گسترش روابط تجاری ایران با کشورها شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، احمد پورفلاح در نشست مشترک با اتاق بازرگانی شیراز که با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیات های تجاری، تبادل اطلاعات و دانش روز در شیراز برگزار شد افزود: شرایط کنونی اقتضا می کند که روند برقراری روابط تسهیل شود و سطح مراودات ارتقا یابد.

    وی ادامه داد: در بحث جذب حداکثری بنگاه های اقتصادی پس از توافق برجام، ایتالیا بر اساس سوابق شریک تجاری اول ایران بود و تراز تجاری ایران با ایتالیا همیشه مثبت بود.
    او اظهار کرد: ایتالیا را همچنین می توان تنها کشوری دانست که بعد از وضع تحریم های گسترده علیه ایران دچار بد اخلاقی نشد و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با ایران حفظ کرد.
    پورفلاح، ضمن تاکید بر لزوم معرفی یک نماینده برای تسهیل در روابط اتاق بازرگانی شیراز و اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا گفت: اتاق مشترک ایران و ایتالیا آمادگی کامل برای افزایش سطح مراودات به منظور انتقال اطلاعات و دانش روز و اعزام و پذیرش هیات های تجاری – اقتصادی دارد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به ظرفیت و پتانسیل استان فارس در حوزه توریست سلامت و پزشکی و سرمایه گذاری در این زمینه گفت: این استان همچنین در زمینه کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی است.
    وی ادامه داد: استان فارس در حوزه صنایع گاز و پتروشیمی نیز دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و در این زمینه آماده پذیرش هیات های سرمایه گذاری و انجام مذاکرات برای توسعه این صنایع است.
    نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز، ضمن اشاره به برخی شاخص ها و پتانسیل های اقتصادی استان فارس گفت: صنایع معدنی، پتروشیمی، فولاد، سنگ های تزیینی و کانی های غیر فلزی از جمله حوزه هایی در این استان است که امکان سرمایه گذاری گسترده در آن وجود دارد.
    محمد صادق حمیدیان افزود: هم اینک 92 درصد صادرات استان فارس را صادرات غیر نفتی تشکیل می دهد و در کنار توانمندی در صنعت فرش، در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز فارس دارای قابلیت های بیشماری است.
    اتاق بازرگانی ایران ایتالیا در سال 1992 توسط تعدادی از صاحب نظران اقتصادی و دست اندرکاران صنعت و تجارت کشور تاسیس شد و با استقبالی که از طرف بازرگانان و صاحبان صنایع در چند سال گذشته شده به عنوان یکی از بزرگ ترین اتاق های بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی در آمده است.

    برچسب ها