عصر خودرو

یک مقام مسئول عنوان کرد؛

پیشنهاد جدید برای ATRها

عصر بازار- مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان‌ گفت: در مکاتباتی درخواست شده تا فرودگاه بندرعباس، بیس پروازی ای.تی.آر های جوان شود.

پیشنهاد جدید برای ATRها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود امانی‌بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: برنامه اصلی این بود که فرودگاه بندرعباس را بیس پروازی ATR ها قرار دهند، این در حالی است که بعد از نیازسنجی انجام شده، با تهران مکاتبه کرده و خواستار این هستیم که فرودگاه بندرعباس، بیس پروازی ای. تی. آر های جوان شود.

    وی با اعلام اینکه یکی از بهترین محل‌های استقرار ATR ها، فرودگاه بندرعباس است افزود: می توانیم از این فرودگاه به جزایری مثل تنب، ابوموسی، کیش، جاسک، چابهار و فرودگاه‌های نزدیک به بندرعباس دراستان‌های شیراز و کرمان، پرواز داشته باشیم.

    این مقام مسئول با توضیح اینکه اکثر فرودگاه‌های ما فرودگاه‌هایی هستند که مسافر کم اما تردد بیشتر دارند، گفت: بعضی از فرودگاه‌های کشور به پروازهای بزرگ احتیاج ندارند؛ بلکه نیازمند این هستند که روزانه پروازهای بیشتری داشته باشند و ATR پاسخ این نیاز و استقبال مردم را خواهد داد.

    امانی بنی، مهم‌ترین امتیاز این هواپیماها را اقتصادی بودن آن‌ها خواند و گفت: این هواپیماها هزینه‌های فرودگاه‌ها را کاهش می‌دهد؛ چراکه به دلیل کوچک بودن، ای. تی. آرها برای پرواز طول باند کمتری می‌خواهد و قدرت مانور بالاتری دارد. بر همین اساس این هواپیماها از ادامه هزینه کرد برای افزایش بی دلیل زیرساخت‌های فرودگاهی از قبیل بزرگ‌کردن ترمینال، تطویل باند و سطوح پروازی جلوگیری می‌کنند و محرک توسعه بی‌دلیل فرودگاه نیستند.

    مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از فرودگاه‌ها به خاطر هواپیماهای بزرگ که برای پرواز به باند بلند نیازمند هستند، هزینه‌های میلیاردی می‌کنند و در نهایت تمام هزینه‌ها بدون بازگشت می‌ماند.

    گفتنی است نخستین گروه از هواپیماهای برجامی از نوع ATR صبح روز 4شنبه 27 اردیبهشت ماه در فرودگاه مهرآباد  به زمین نشست. این 4 فروند هواپیما در راستای اجرای بخشی از قرارداد هما با کمپانی ATR است که نهایتا با تحویل 16 فروند هواپیمای دیگر به طور کامل اجرایی می‌شود.

    ای ‌تی ‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است و توانایی طی کردن مسافت 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ایران ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند.

    این هواپیماها قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

    برچسب ها