عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان:

فعالیت صندوق های سرمایه گذاری محدود نمی شود

تفسیر دستور العمل مهم بانک مرکزی اشتباه است

عصر بازار- محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با اشاره به دستورالعمل سرمایه گذاری اوراق بهادار برای موسسات مالی و بانکها گفت: این مصوبه یکم خرداد ماه ابلاغ شده است و حد سرمایه گذاری بانک ها در اوراق بهادار را محدود می کند.

فعالیت صندوق های سرمایه گذاری محدود نمی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، خواجه نصیری  با اشاره به اینکه این دستورالعمل ابهامی ایجاد کرده است که فعالیت صندوق های سرمایه گذاری محدود یا متوقف خواهد شد، اظهار داشت: این دستورالعمل در خصوص سرمایه گذاری بانک ها در صندوق ها است و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری را تحت الشعاع قرار نمی دهد چراکه بانک ها در صندوق های سرمایه گذاری سهم قابل توجهی ندارند بلکه این صندوق ها هستند که سرمایه خود را در بانک ها می گذارند. این دستور العمل سرمایه گذاری بانک ها به عنوان صاحب واحد در صندوق ها را ممنوع کرده است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق ها منابع خود را در بانک ها سپرده می کنند و بانک ها سرمایه قابل توجهی در صندوق ها ندارند.

    مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با اشاره به اینکه این ابلاغیه اعلام کرده است بانک ها نمی توانند واحدهای صندوق های سرمایه گذاری را بخرند، ادامه داد: این در حالی است که واحدهای این صندوق ها توسط مردم خریداری می شود و صندوق ها بخشی از این منابع را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند و محدودیتی برای صندوق ها در این خصوص وجود ندارد.

    خواجه نصیری با تاکید بر اینکه این ابلاغیه ابهام دارد و تفسیر آن صحیح نیست، ادامه داد: صندوق ها کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند ،هیچ محدودیتی برای فعالیت صندوق ها ایجاد نشده و نگرانی برای دارندگان واحدهای صندوق ها وجود ندارد.

    وی ادامه داد: البته دستورالعمل در خصوص واگذاری سهام و اوراق ا بهادر و سهام متعلق به بانک ها در صورتی که بانک مرکزی برای فروش سهام به بانک ها فشار وارد کند ، بازار سهام را متاثر می کند.

    وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در تصمیم هایش بازار سرمایه را در نظر نمی گیرد، ادامه داد: تصمیم های بانک مرکزی این بار در حوزه معاملات سهام و بازار سرمایه تاثیر دارد و بانک مرکزی برای چنین تصمیم هایی باید ظرفیت های بازار سرمایه را در نظر بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه تکالیف فروش سهام بانک ها که از طرف بانک مرکزی به آنها ابلاغ شده است، قابل اجرا نیست، ادامه داد: بانک ها سالهاست که بنگاه داری می کنند و نمی توان با راه حل های سریع این روند را متوقف کرد.فقط می توان آنرا کاهش داد اما نمی توان انتظار داشت بانک ها یک شبه از بنگاه داری دست بکشند.

    وی با اشاره به اینکه برخی از این ابلاغیه ها قابل اجرا نیست، ادامه داد: بانک مرکزی باید برای فعالیت فعلی بانک ها محدودیت هایی ایجاد کند اما اینکه بانک ها را ملزم به فروش سهامی کند که سالهاست در تملک بانک هاست فقط به بازار سرمایه ضربه می زند.

     

    برچسب ها