عصر خودرو

مذاکرات جدید ایران و ترکیه برای تعرفه‌های ترجیحی و روابط بانکی

عصر بازار- دبیر کل شورای بازرگانی ایران و ترکیه از برگزاری دو نشست تجاری میان ایران و ترکیه با محوریت مسائل بانکی، توافقات جدید در زمینه وضع تعرفه‌های ترجیحی و آشنایی بیشتر بازرگانان ترکیه در اردیبهشت ماه خبر داد و تصریح کرد که بازرگانان ترکیه‌ای به دنبال آشنایی بیشتر با مراکز تولیدی و تجاری ایران هستند.

مذاکرات جدید ایران و ترکیه برای تعرفه‌های ترجیحی و روابط بانکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید جلال ابراهیمی  به تشریح نتایج این دو نشست اقتصادی میان ایران و ترکیه پرداخت ‌گفت:‌ اولین نشست بازرگانی ایران و ترکیه در اردیبهشت ماه از سوی موسسه مطالعات راهبردی آسیایی (TASAM) و با همکاری مرکز توسعه منطقه شرق ترکیه (آناطوی)، وزارت امور خارجه ایران (دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی) و همچنین سفارت ایران در ترکیه در اردیبهشت ماه برگزار شد.

    وی با اشاره به برخی نتایج این نشست تجاری افزود: در این نشست تجاری نقش شهرهای مرزی، ظرفیت رسانه‌ها، رشد و توسعه اقتصادی دو طرف توسط کارشناسان و برخی مسئولان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

    این کارشناس اقتصادی در حوزه مسائل ترکیه با اشاره به برگزاری دیگر نشست تجاری میان ایران و ترکیه عنوان کرد: دومین نشست بازرگانی میان دو کشور نیز روز 27 اردیبهشت به دعوت اتاق بازرگانی آنکارا و با شرکت سفیر ایران در ترکیه، مستشار اقتصادی در آنکارا، رئیس شورای بازرگانی ترکیه در ایران و با همکاری و همراهی اتحادیه دیک DIYEK (اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع و کشاورزی و معادن ترکیه) در آنکارا برگزار شد.

    ابراهیمی به بیان جزییات این نشست تجاری پرداخت و اعلام کرد: در این نشست بیش از 300 نفر از بازرگانان ترکیه در آن شرکت کردند و در پنل گفتمان رودررو به سوالات بازرگانان و صنعت‌گران پاسخ دادند. هدف از برگزاری این نشست امضا موافقت نامه جدید در زمینه تعرفه‌های ترجیحی جدید، توسعه روابط بانکی و سرمایه‌گذاری دو سویه بود.  

    دبیر کل شورای بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد:‌ ترکیه با ایجاد نشست های تجاری با همکاری TOBB (مرکز اتاق های بازرگانی و بورس های ترکیه) و DIYEK (اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع و کشاورزی و معادن ترکیه) سعی در آشنا کردن تجار ترکیه با مراکز تولید و حوزه های تجاری ایران را دارد. این امر در حالی‌ است که علاوه بر مرکز مستشاری اقتصادی ایران در  آنکارا در کنسولگری های استانبول، ارضروم و طرابوزان، با ایجاد تماس با بازرگانان و اعضای اتاق های بازرگانی و اتاق های مستقل مراکز ایالت های ترکیه سعی در شناساندن توانایی‌ها و امکانات تجاری ایران به بازرگانان ترکیه را دارد.

    برچسب ها