عصر خودرو

فرابورس ایران مبادلات خردادماه را با سبزپوشی کلید زد

عصر بازار- مبادلات نخستین هفته معاملاتی خرداد ۱۳۹۶ در حالی به پایان رسید که شاهد افزایش چشم‌گیر حجم، ارزش و تعداد دادوستدها در بازارهای فرابورس ایران نسبت به هفته گذشته بودیم و همچنین آیفکس با ۱۱ پله صعود عملکرد مثبتی از خود نشان داد.

فرابورس ایران مبادلات خردادماه را با سبزپوشی کلید زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در هفته منتهی به 5 خردادماه، حجم مبادلات فرابورس با 145 درصد رشد همراه شد و در تعداد و ارزش معاملات نیز به ترتیب رشد 23 و 41 درصدی را نسبت به هفته گذشته شاهد بودیم؛ بدین ترتیب 2 هزار و 764 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 463 میلیارد ریال در 142 هزار نوبت معاملاتی در مجموع بازارهای فرابورس ایران دادوستد شد.

    این هفته در حالی که حجم و ارزش مبادلات در بازار ابزارهای نوین مالی و بازار SME با کاهش مواجه شد، 3 بازار اول، دوم و پایه، رشد بالای 80 درصدی حجم و ارزش مبادلاتی را در مقایسه با هفته پیش به همراه داشته و عملکرد مثبتی را به ثبت رساندند.

    در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم در مجموع بازارهای اول و دوم 620 میلیون سهم به ارزش دو هزار و 867 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد و بازار پایه نیز میزبان نقل‌وانتقال دو هزار و 125 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 114 میلیارد ریال بود.

    خریدوفروش 19 هزار ورقه به ارزش دو هزار و 478 میلیارد ریال، نتیجه دادوستدهای صورت‌گرفته در بازار ابزارهای نوین مالی بود و در این بازار، اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن به ترتیب با حدود 34 درصد، 3 و حدود 4 درصد کاهش حجم و ارزش مبادلاتی در مقایسه با هفته گذشته روبه‌رو شدند.

    در میان صنایع پیشرو فرابورسی، گروه فلزات اساسی که هفته گذشته رتبه دوم را به لحاظ دارا بودن بیشترین سهم از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام کسب کرده بود، این هفته توانست با اختصاص 15 درصد از ارزش کل، رتبه نخست را به نام خود ثبت کند. جایگاه‌های نیز بعدی به گروه‌های محصولات شیمیایی؛ محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر؛ اطلاعات و ارتباطات و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات تعلق گرفت.

    در نهایت شاخص کل فرابورس ایران با 11 پله صعود نسبت به هفته گذشته (معادل 1.2 درصد) در ارتفاع 927 واحدی ایستاد و با افت‌وخیزهایی ارتفاع 928 واحد را هم پشت سر گذاشت اما در نهایت به پله 927 واحدی رضایت داد و مبادلات هفته نخست خردادماه را در این نقطه خاتمه داد.

    برچسب ها