عصر خودرو

با برگزاری ۱۷۲ نشست اوپک مطرح شد؛

عربستان تمدید ۹ ماهه توافق اوپک را بسیار محتمل دانست

عصر بازار- وزیر نفت عربستان گفت: به احتمال زیاد تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک با تمدید ۹ ماهه توافق این سازمان موافقت می‌کنند.

عربستان تمدید ۹ ماهه توافق اوپک را بسیار محتمل دانست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، خالد الفالح پیش از آغاز نشست 172 وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) در وین، گفت: به نظر می‌رسد که اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو مایل به تمدید 9 ماهه توافق کاهش عرضه نفت به بازار هستند.

    وی گفت: حتی اقدام های بیشتر در صورت لزوم در آینده از جمله تمدید دوباره این توافق هم در آینده امکان پذیر است که البته در صورت لزوم اتخاذ خواهد شد.

    در نشست 172 اعضای اوپک تمدید توافق 30 نوامبر (دهم آذراه 95) مبنی بر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید در دو بازه زمانی 6 و 9 ماهه مورد بحث قرار می گیرد. گفته‎های وزیران نفت و انرژی اوپک در بدو ورود به وین نشان می دهد که آنها علاقه‎مند به تمدید توافق در بازه زمانی 9 ماهه هستند.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران  عصر چهارشنبه (سوم خردادماه) پس از ورود به هتل محل اقامت خود در این باره که با تمدید توافق اوپک تولید نفت ایران چه تغییری می کند، اظهار کرد: تولید نفت ایران تغییری نمی کند و در همان سطح 3 میلیون  و 800 هزار بشکه بر مبنای منابع ثانویه باقی می ماند.

    پس از پایان نشست پشت درهای بسته اوپک قرار است ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت تهران، دومین نشست وزیران نفت عضو اوپک و غیر عضواوپک با حضور سران هیئت‌های نمایندگی همه کشورهای تولید کننده نفت اوپک و غیر اوپک و دبیر کل اوپک برگزار شود.

    بررسی ها کارشناسی نشان می‌دهد اعضای اوپک به توافق ماه نوامبر 2016 که از اول ژانویه 2017 اجرایی شده است بیش از صد در صد عمل کردند، این در حالی است که این میزان برای کشورهای غیرعضو اوپک به 50 درصد می رسد و کشورهای مانند قزاقستان، مکزیک و آذبایجان چندان به توافق خود عمل نکردند.

    برچسب ها