عصر خودرو

تابش:

تمدید توافق کاهش تولید اوپک، ثبات بازار نفت را تداوم می‌بخشد

عصر بازار- یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیش بینی می‌شود تمدید توافق کاهش تولید اوپک ثبات بازار نفت را تداوم می بخشد.

تمدید توافق کاهش تولید اوپک، ثبات بازار نفت را تداوم می‌بخشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، محمدرضا تابش که همراه وزیر نفت در یکصد و هفتاد و دومین اجلاس اوپک در وین شرکت کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه با تصمیم کارساز اعضای اوپک در اجلاس قبلی مبنی بر توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک در پنج ماه گذشته، بازار جهانی نفت از ثبات خوبی برخوردار شده و تمدید توافق در این اجلاس تا سه ماهه اول سال 2018 که در این مدت تقاضای جهانی نیز بطور معمول کاهش می یابد، این ثبات را حفظ خواهد کرد.

    وی پیش بینی کرد با توجه به‌ مجموعه اظهار نظرات کشورهای عضو و غیر عضو اوپک مبنی بر ابراز علاقه به تمدید توافق، این مهم دست یافتنی‌ باشد و ثبات در بازار نفت ادامه یابد.

    بر اساس این گزارش، اجلاس اوپک، امروز(پنجشنبه)در وین پایتخت اتریش آغاز بکار می کند و هیات ایرانی به سرپرستی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه، کشت زر و عدل هاشمی پور اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این اجلاس به مدت دو روز شرکت خواهند کرد.

    برچسب ها