عصر خودرو

رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛

تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی با همکاری بورس کالا

عصر بازار- با همکاری بورس کالای ایران، وزارت نفت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادرات محصولات پتروشیمی تسهیل شده و سرعت می گیرد.

تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی با همکاری بورس کالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رئیس کل گمرک ایران از اعمال تمهیدات جدید برای ارزشگذاری کالاهای صادراتی تا 10 روز آینده خبر داد و نوشت: از این پس مرز خروج کالا، پروانه صادرات را نیز صادر می کند.

    مسعود کرباسیان روز چهارشنبه در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری با گمرک بلاروس در پاسخ به پرسش خبرنگاران برای تسهیل صادرات اظهار داشت: پیش از این صادرکننده ابتدا کالای خود را به گمرک اظهار می کرد و کارشناسان گمرک، پس از ارزیابی کالا، پروانه صادرات را صادر کرده و پلمپ می کردند تا کالا از مرز خارج شود.

    وی افزود: در رویه جدید که به شکل الکترونیکی انجام می شود، صادرکنندگان می توانند در 24 ساعت شبانه روز و در همه ایام هفته کالای خود را اظهار و در همان زمان مرز خروج را نیز مشخص کرده و مجوز صادرات بگیرند.

    کرباسیان ادامه داد: با این کار، کالای صادراتی در همان مرز مورد ارزیابی کارشناسان گمرک قرار می گیرد، در صورت لزوم پلمپ و از مرز خارج می شود.

    وی با تاکید بر اینکه با این شیوه معطلی کالای صادراتی در مرز به حداقل می رسد، افزود: دیگر نیاز نیست کالا یکبار در گمرک داخلی پلمپ شود و بار دیگر در مرز مورد بررسی قرار گیرد؛ با این کار پروانه صادرکننده در همان مرز صادر می شود.

    تسهیل صادرات پتروشیمی ها

    رئیس کل گمرک ایران درباره تصمیم های جدید در زمینه صادرات فرآوده های پتروشیمی و کاهش معطلی صدور این محصولات نیز گفت: با همکاری بورس کالای ایران، وزارت نفت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دیگر تشریفات مربوط به تقسیم صادرکنندگان این کالا به صادرکنندگان خوشنام و دیگر صادرکنندگان منتفی می شود.

    وی این تصمیم را گامی برای سرعت بخشیدن به صدور تولیدات پتروشیمی ارزیابی کرد و گفت: با این شیوه واحدهای تولیدی پتروشیمی که از طریق بورس کالا خوراک خود را تهیه می کنند، با واسپاری تعهد، کالا را صادر می کنند و بعد از آن استاندارد نتیجه آزمایش کالا را به گمرک اعلام می کند.

    برچسب ها