عصر خودرو

امروز در وین؛

کمیته‌ای میزان عمل به تعهدات کشورها را به توافق اوپک بررسی می‌کند

عصر بازار- کمیته مشترک وزرای کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک قرار است امروز تشکیل جلسه داده و عملکرد طرف‌های حاضر در توافق کاهش عرضه نفت را مورد ارزیابی قرار دهند.

کمیته‌ای میزان عمل به تعهدات کشورها را به توافق اوپک بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، کمیته مشترک وزرای کشورهای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی نفت امروز تشکیل جلسه خواهند داد.

    دستور کار این نشست بررسی عملکرد طرف‌های حاضر در توافق کاهش عرضه نفت و امکان‌سنجی تمدید توافق کاهش عرضه برای یک دوره زمانی دیگر است.

    مسئولیت این کمیته برعهده وزاری نفت روسیه و کویت است و قرار است پیش از نشست اوپک که فردا برگزار خواهد شد تشکیل جلسه دهند. الجزیره، ونزوئلا و عمان نیز از جمله کشورهایی هستند که وزرای آنها در این کمیته حضور دارند.

    نوامبر سال گذشته اعضای اوپک توافق کردند تا 1.2 تا مجموع عرضه نفت خود به بازار جهانی را 1.2 میلیون بشکه روزانه کاهش دهند. حدود 10 روز بعد نیز 11 کشور نفتی غیرعضو اوپک نیز به این توافق پیوسته و قرار شد 600 هزار  بشکه روزانه نفت نیز توسط این کشورها از عرضه بازار نفت به بازار جهانی کاسته شود.

    فردا کشورهای عضو اوپک و تعدادی از کشورهای نفتی غیرعضو اوپک قرار است نسبت به تمدید این توافق برای یک دوره 6 ماه و یا 9 ماهه تصمیم‌گیری کنند.

    برچسب ها