عصر خودرو

معاون وزیر نفت :

تولیدات پتروشیمی در پایان سال ۹۶ به ۷۲میلیون تن می رسد

عصر بازار- معاون وزیر نفت از افزایش تولیدات پتروشیمی در پایان سال ۹۶ به میزان ۷۲میلیون تن خبر داد و گفت : شهرک های جدید پتروشیمی در پارسیان، چابهار، جاسک، قشم و کیش در دست احداث است .

تولیدات پتروشیمی در پایان سال ۹۶ به ۷۲میلیون تن می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مرضیه شاهدایی، با اشاره به میزان تولیدات سالیانه محصولات پتروشیمی، گفت: ظرفیت ایجاد شده در صنعت پتروشیمی تولید سالانه 61میلیون تنی است، که در پایان سال 95 حدود 51 میلیون تن تولید سالانه مواد و محصولات پتروشیمی بوده است.

    معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، افزود: با افتتاح طرح هایی همانند فاز 3 پتروشیمی پردیس، متانول مرجان با تولیدات یک میلیون و 650هزار تنی، متانول کاوه با تولیدات2میلیون و 300هزارتن و فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان سال میزان تولیدات پتروشیمی به 72میلیون تن می رسد.

    ایجاد شهرک های جدید پتروشیمی در پارسیان، چابهار، جاسک، قشم و کیش

    شاهدایی با اشاره به برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برای توسعه شهرک های پتروشیمی، ادامه داد:شهرک های پتروشیمی در حال افزایش است و غیر از دو منطقه عسلویه و ماهشهر، در منطقه پارسیان کنارعسلویه، چابهار، جاسک، قشم و کیش برنامه هایی برای توسعه شهرک های پتروشیمی وجود دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، تصریح کرد: برنامه و سیاست های کلانی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در حال تدوین است، که در سال 96 ارائه می شود.

    برچسب ها