عصر خودرو

سلطانی نژاد با اشاره به برنامه دولت برای پوشش ریسک نوسان نرخ ارز؛

زیرساخت های راه اندازی بازار مشتقه ارز در بورس کالا فراهم است

عصر بازار- لراه اندازی بازار مشتقه ارزی در قالب قراردادهای آتی و آپشن به منظور پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز از برنامه های اقتصادی دولت دوازدهم بوده و در این زمینه زیرساخت های لازم در بورس کالای ایران فراهم است.

زیرساخت های راه اندازی بازار مشتقه ارز در بورس کالا فراهم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  بورس کالای ایران، مدیرعامل بورس کالای ایران در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام این بورس در خصوص راه اندازی بازار مشتقه ارزی گفت: بحث پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در سیستم بانکی به مبادلات بین بانکی ارز و در بازار سرمایه به راه اندازی بازار مشتقه ارزی در قالب قراردادهای آتی و آپشن مرتبط است که در حوزه پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در بازار مشتقه، بورس کالای ایران از همه لحاظ آماده است.

    حامد سلطانی نژاد اظهار داشت: برای راه اندازی بازار آتی ارز، دستورالعمل ها تدوین شده، نرم افزارها آماده و تست شده و همچنین با توجه به مصوبه راه اندازی این بازار در شورای عالی بورس تنها در انتظار اعلام بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز کشور هستیم.

    مدیرعامل بورس کالای ایران به مطرح شدن بحث پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در هیات دولت نیز اشاره کرد و گفت: این مهم از برنامه های اقتصادی دولت دوازدهم است و با توجه به اقدامات انجام شده، در حوزه راه اندازی بازار مشتقه ارزی در قالب قراردادهای آتی و آپشن، همه زیرساخت ها در بورس کالای ایران فراهم است.

    برچسب ها