عصر خودرو

بزرگترین تامین کننده نفت چین را بشناسید

عصر بازار- روسیه با کنار زدن عربستان سعودی، در آوریل برای دومین ماه متوالی بزرگترین تامین کننده نفت چین شد.

بزرگترین تامین کننده نفت چین را بشناسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، عربستان سعودی و روسیه که برای سهم بازار در چین رقابت می‌کنند، اعلام کرده‌اند با هدف مقابله با اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت‌ها، از تمدید توافق کاهش تولید تا مارس سال 2018 حمایت می‌کنند. عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو اوپک به همراه تولیدکنندگان خارج از این سازمان روز پنج شنبه برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت دیدار می‌کنند.

    طبق آمار اداره کل گمرک چین، با وجود اینکه صادرات روسیه در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.9 درصد کاهش یافت و به 4.715 میلیون تن یا 1.15 میلیون بشکه در روز رسید، این کشور برتری خود را نسبت به عربستان حفظ کرد و صادراتش نسبت به 1.104 میلیون بشکه در روز در مارس، اندکی افزایش داشت.

    بر پایه آمار گمرکی، محموله‌های نفت عربستان در آوریل 3.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد و به 3.96 میلیون تن یا حدود 963 هزار بشکه در روز رسید و در مقایسه با نرخ 1.07 میلیون بشکه در روز در مارس، کاهش نشان داد.

    صادرات نفت عربستان سعودی به چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به 18.314 میلیون بشکه در روز رسیده که در مقایسه با صادرات 18.29 میلیون بشکه روسیه، بالاتر است.

    واردات نفت چین از آنگولا در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد کرد و به 1.114 میلیون بشکه در روز رسید و این کشور را دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین پس از روسیه ساخت.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار همچنین نشان داد چین در آوریل حدود 652 هزار بشکه در روز نفت از عراق وارد کرده که 14.7 درصد نسبت به آوریل سال 2016 کاهش داشت و در همین مدت 641 هزار بشکه در روز از ایران وارد کرد که 4.5 درصد کاهش نشان داد.

    برچسب ها