عصر خودرو

ابراز علاقمندی آلمان‌ها به تجدید همکاری با ارس

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با هیئت اقتصادی آلمان، گفت: همکاری های اقتصادی ایران و آلمان ریشه دار بوده و در شرایط کنونی امکان افزایش مراودات وجود دارد.

ابراز علاقمندی آلمان‌ها به تجدید همکاری با ارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محسن خادم عرب باغی در این دیدار ضمن تشریح مزیت های سرمایه گذاری ارس، گفت: منطقه آزاد ارس آماده هرگونه کمک و حمایت از پروژه های مشترک سرمایه گذاری در ارس است.

    وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که علاقمند به احداث واحدهای تولیدی در سطح منطقه باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرند و شرط این حمایت، انتقال تکنولوژی و تولید در ارس است.

    عرب باغی با بیان اینکه با سرمایه گذاری در ارس بازار بزرگ ایران پیش رویب تولیدکنندگان خواهد بود، اظهار کرد: اینکه شرکت های خارجی فقط محصولات آماده را وارد کشور کنند، در راستای سیاست های اقتصادی کشور و منطقه آزاد ارس نیست و انتقال فناوری و تکنولوژی، ایجاد خط تولید و افزایش اشتغال در ارس جزو اولویت های بسته حمایتی ارس است.

    مسئول هیئت آلمانی نیز در این دیدار ضمن استقبال و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس گفت: امکانات و مزایای قانونی مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است.

    همچنین در این دیدار، تقی تقی‌زاده مدیر عامل آمیکو نیز از نحوه فعالیت‌های تولیدی و صادراتی شرکت آمیکو گزارش داد.

    هیات اقتصادی آلمانی، برای انجام همکاری مشترک با شرکت تولیدی آمیکو به ایران سفر کرده و با توجه به نتایج به دست آمده از این دیدار، طرف های آلمانی با شرکت آمیکو قرارداد تولید محصولات مشترک، امضا می‌کنند. بر همین اساس، این هئیت اقتصادی از نزدیک با امکانات شرکت آمیکو آشنا شد.

    منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست‌ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

    برچسب ها