عصر خودرو

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تجارت کدامند؟

عصر بازار- طبق آنچه در سال ۱۳۹۴ از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ سرمایه‌گذاری در بخش تجارت اعلام شده، احداث نمایشگاه‌های بین المللی در محل دائمی است.

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تجارت کدامند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در لیست مربوط به اولویت‌های سرمایه‌گذاری که از سال 1394 تدوین شده (و طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان با همان رویکرد دنبال می‌شود) در مجموع 12 بند برای سرمایه‌گذاری تجاری کشور دارای اولویت شناخته شده‌اند که اولین آنها به ایجاد نمایشگاه‌های بین المللی مربوط می‌شود.

    پس از آن احداث نمایشگاه دائمی فرش دستباف و ایجاد بانک اصناف اولویت‌های دوم و سوم این حوزه به شمار می‌رود.

    توسعه و تقویت زیرساخت‌های تجاری مانند ایجاد پایانه‌های صادراتی، ایجاد خطوط دریایی و هوایی جهت صادرات کالاهای کشور به بازارهای متناسب با نیاز نیز اولویت‌های چهارم و پنجم تعریف شده‌اند و پس از آنها سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد شهرک‌های لجستیکی یا هاب‌های تجاری مورد توجه قرار گرفته است.

    همچنین از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی به عنوان اولویت هفتم سرمایه‌گذاری در بخش تجاری یاد شده و ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای(عرضه کننده کالا و خدمات) در رده بعدی قرار دارد.

    ایجاد میادین میوه و تره‌بار، ایجاد و توسعه فروشگاه‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای، توسعه و ساماندهی شرکت‌های پخش و حمایت از ایجاد شرکت‌های لجستیکی و در نهایت ایجاد شرکت‌های توانمند بازاریابی و صدور کالای صنعتی از دیگر اولویت‌های تدوین شده در حوزه سرمایه‌گذاری تجاری به شمار می‌روند.

    در سال 1393 نیز دو بند به عنوان اولویت‌های سرمایه‌گذاری در فضای تجاری کشور اعلام شده بود که در بند اول بحث تقویت و توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و در بند دوم توسعه و ساماندهی شرکت‌های پخش و حمایت از ایجاد شرکت‌های لجستیک مورد تاکید قرار گرفته بود.

    برچسب ها