عصر خودرو

شاخص صنعت دارو در بورس به کدام سو می‌‌رود؟

عصر بازار: همانطور که می‌دانیم صنعت دارو به لحاظ پیشینه تاریخی که در ذهن فعالان بازار سرمایه ساخته شده عموماً در فصل پاییز رونق در قیمت سهام شرکت‌های آن را خواهیم داشت که دلایل بنیادی بسیاری دارد. لذا بر آن آمدیم که تحلیلی تکنیکالی بر شاخص این صنعت داشته باشیم و تصویری از روند آن را تحلیل کنیم.

شاخص صنعت دارو در بورس به کدام سو می‌‌رود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قابل ذکر است از ابتدای سال 94 که شاخص کل بورس با افت 2 درصدی مواجه شده شاخص این صنعت نزدیک به 19 درصد افزایش داشته و می‌توان گفت با وجود این که این نمادهای این صنعت بسیار کم حاشیه بودند و در واچ لیست بسیاری از فعالین بازار جایی نداشتند اما با چراغ خاموش حرکت خوبی را تجربه کردند که در بازه زمانی کمتر از 7 ماه به میزان حدوداً سود نرخ بهره بدون ریسک در 1 سال سودآوری حاصل کرده است.

    نمودار شاخص گروه دارو را با استفاده از دو سناریو تحلیل کردیم. در نمودار اول همانطور که نشان داده شده است، شاخص حرکتی 5 موجی را آغاز کرده است که با توجه به همگرایی در MACD، به زودی شروع موج پنجم صعودی گروه آغاز می‌شود که با استفاده از فیبواکسپنشن به دو مقاومت 5600 و 5750 واحدی رسیدیم. 

     

     

     

     

     

     

    در نمودار دوم با استفاده از الگوهای هارمونیک به بررسی شاخص گروه دارو پرداختیم.

     

     

     

     

     

     

    همانطور که نشان داده شده است به احتمال بسیار زیاد شاخص گروه به سمت تشکیل الگوی باترفلای بیریش حرکت خواهد کرد که هدف تقریبی 5700 واحد را در سر دارد. لذا با توجه به اتمام روند صعودی 5 گانه گروه، به احتمال بسیار زیاد به سمت تشکیل موج نزولی میان مدت می‌رویم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها