عصر خودرو

قیمت خرید تضمینی گندم ۱۳ هزار ریال اعلام شد

عصر بازار- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال تعیین شده است و به ازای هر میزان افت محصول از لحاظ کیفیت، از قیمت خرید تضمینی نیز کاسته می شود.

قیمت خرید تضمینی گندم ۱۳ هزار ریال اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جمشید دارا  افزود: زمان خرید تضمینی محصول گندم، جو و کلزا از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز شده و این فرصت برای محصول گندم تا پایان آبان، محصول جو تا 30 شهریور و دانه روغنی کلزا تا 31 مرداد سال 96 شمسی ادامه می یابد.
    وی با بیان اینکه متولی خرید تضمینی جو شرکت پشتیبانی امور دام کشور است، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی جو در مراکز تحویل گیری جو نیز 10 هزار و 300 ریال تعیین شده است.
    وی افزود: با افت کیفیت محصول تا هشت درصد مبلغ 103 ریال از بهای محصول کسر می شود و بیشتر از هشت درصد تحویل گرفته نمی شود.
    مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز اظهارکرد: متولی خرید تضمینی کلزا در سال جاری شرکت غله و خدمات بازرگانی استان است که با همکاری تعاون روستایی روند خرید انجام می شود.
    دارا افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری به ازای هر کیلوگرم با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 27 هزار و 830 ریال تعیین شده است.
    وی ادامه داد: زمان خرید تضمینی کلزا تا 31 مرداد و زمان خرید جو تا 30 شهریور و برای محصول گندم تا پایان آبان سال جاری در سطح کشور و استان ادامه دارد.
    بر اساس این گزارش، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمینی گندم را به عهده خواهد داشت.
    آفت سن غلات یکی از مهمترین آفات کشاورزی است که همه ساله به هزاران تن محصول گندم در کشور خسارت وارد می کند و از لحاظ کمی باعث کاهش تولید می شود و پوره های آفت نیز از لحاظ کیفی به دانه های گندم خسارت وارد می کند؛ این آفت باعث چروکیدگی و از بین رفتن خاصیت نانوایی محصول می شود.
    آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است که 40 درصد آنها گندم زار است و گندم، چغندر قند، نخود، جو و انواع حبوبات جزو محصولات زراعی این استان به شمار می رود.
    در سال زراعی گذشته میزان گندم تولید شده از سطح زیر کشت 358 هزار هکتار و 739 هزار تن بود که از این میزان 632 هزار تن توسط دولت خریداری و ذخیره سازی شد.
    بزرگترین گندم زارهای آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه، بوکان، میاندوآب، نقده، پیرانشهر، مهاباد و شاهین دژ قرار دارد؛ این استان جزو 10 استان برتر در تولید این محصول است و گندم زارهای موجود نیاز داخل استان را تامین می کند.

    برچسب ها