عصر خودرو

فروش روزانه ۹۵ هزار بشکه‌ ذخایر نفت آمریکا در صورت تصویب کنگره

عصر بازار- آزادسازی نیمی از حجم ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا در طی ۱۰ سال که توسط ترامپ به کنگره پیشنهاد شده برابر با فروش حدود ۹۵ هزار بشکه نفت در روز است که معادل یک درصد از تولید فعلی نفت آمریکا می باشد.

فروش روزانه ۹۵ هزار بشکه‌ ذخایر نفت آمریکا در صورت تصویب کنگره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای فروش نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور نشان دهنده کاهش وابستگی بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به واردات و کم شدن نیاز این کشور به نفت اوپک به دلیل افزایش تولید نفت در داخل آمریکاست.

    ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا که بزرگترین ذخایر نفتی در جهان به شمار می رود، به حدود 688 میلیون بشکه نفت خامی گفته می شود که در گودال های زیرزمینی در لوئیزیانا و تگزاس نگهداری می شود و به شدت از آنها محافظت می گردد.

    کنگره آمریکا در سال 1975 و پس از تحریم نفتی اعراب که موجب ایجاد نگرانی ها از افزایش بلند مدت قیمت سوخت خودروها و آسیب دیدن اقتصاد آمریکا شد، این ذخایر را ایجاد کرد.

    در بودجه امسال کاخ سفید که دیروز به کنگره ارائه شده، پیشنهاد شده که در سال مالی 2018 که از ابتدای اکتبر شروع می شود، فرآیند فروش این ذخایر استراتژیک نفتی آغاز گردد. بر اساس این پیشنهاد، در سال نخست فروش این ذخایر 500 میلیون دلار عاید دولت آمریکا خواهد شد و این رقم در طی سال های بعدی به تدریج افزایش خواهد یافت.

    آزادسازی نیمی از حجم ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا در طی 10 سال، برابر با فروش حدود 95 هزار بشکه نفت در روز است که معادل یک درصد از تولید فعلی نفت آمریکا می باشد.

    ایده اولیه کاهش حجم ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در دولت باراک اوباما مطرح شد و در سال های 2015 و 2016 مصوباتی برای اعطای مجوز چند نوبت فروش این ذخایر گذرانده شد.

    در ماه دسامبر، کنگره با فروش 2 میلیارد دلاری نفت خام آمریکا در طی 3 سال از محل ذخایر استراتژیک به منظور تعمیر و نگهداری موافقت کرد. وزارت انرژی آمریکا در ماه ژانویه 6.4 میلیون بشکه و در ماه فوریه 10 میلیون بشکه نفت به فروش رسانده است.

    برچسب ها