عصر خودرو

بازار آتی سکه انتظار چه اتفاقی را می کشد؟

عصر بازار- قیمت های بازار آتی سکه در معاملات روز سه شنبه هم چنان تحت تاثیر جو روانی پیرامون نتیجه انتخابات با دورنمای ثبات وبهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی در ماه های آینده و با تقویت جریان ریسک پذیری در داخل کشور در روندی کاهشی وفرسایشی قرار گرفتند.

بازار آتی سکه انتظار چه اتفاقی را می کشد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از جهان اقتصاد، این در حالی بود که قیمت دلار در بازار ارز با شناسایی کف قیمتی در محدوده 3730 تومان از سوی معامله گران با افزایش تقاضا مواجه شده است و تا نزدیکی محدوده 3750 تومان بالا آمد و قیمت طلای جهانی نیز به دنبال حادثه انفجار منچستر انگلیس و تداوم نگرانی های اقتصادی وسیاسی در یالات متحده هم چنان در نزدیکی سقف قیمتی هفته گذشته قرار گرفت.

    حجم بالای خریدهای حقوقی های بازار در سررسیدهای نزدیک تر و مقاومت سکه نقدی در برابر ریزش با باقی ماندن در بالای مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان از تشدید روند نزولی قیمت های بازار آتی سکه ممانعت کرده است برخی از معامله گران در بازار سکه نقدی تهران معتقدند که سفته بازان بزرگ درصدد داغ کردن مصنوعی قیمت سکه نقدی قبل از ماه مبارک رمضان هستند به طور سنتی در ماه مبارک رمضان شاهد رکود تقاضا برای طلا در بازار داخل هستیم.

    بازار انحصاری سکه نقدی و احتکار سکه نقدی از سوی طلا فروشان از ماه های گذشته به دنبال روی کار آمدن اقای ترامپ در ایالات متحده در زیر سایه سکوت بانک مرکزی به تشدید حباب مثبت(بالابودن قیمت بازار از ارزش ذاتی ) به بالای 120 هزار تومان از سوی سفته بازان بزرگ منجر شده است.

    افزایش دامنه نوسان قیمت طلای جهانی در معاملات روز سه شنبه بر حجم معاملات بازار آتی سکه افزود و میزان موقعیت های باز در بازار آتی سکه نیز با افزایش مواجه شد که نشان از بالابودن روحیه در میان معامله گران برای تزریق نقدینگی و ورود به معاملات با توجه به برگشت قیمت های اونس طلای جهانی و قیمت دلار در بازار ارز به مدار صعودی بود.

    تثبیت دولت فعلی برای چهار سال آینده موجب افت انتظارات افزایشی در قیمت های ارز وطلا در کوتاه مدت شده است انتظار می رود دولت در ماه های ابتدایی با تثبیت شرایط فعلی بپردازد و روند اصلاحات اقتصادی برای ایجاد رونق اقتصادی به تدریج اجرایی نماید موضوعی که با کاستن از انتظارات برای جهش قیمتی دلار در آینده ای نزدیک به افت قیمت های بازار آتی سکه و تحت فشار قرار گرفتن فواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه منجر شده است.

    بازارهای جهانی نیز در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انفجار شهر منچستر در انگلیس قرار گرفتند امری که باردیگر موجب تقویت تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شد انتظار می رود در ادامه با کاهش حساسیت ها شاهد برگشت ارامش وروال عادی به بازارها در پیدا نمودن سیگنال های جدید از مسیر افزایش نرخ های بهره در نشست چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا باشیم.

    برچسب ها