عصر خودرو

خرید نفت چین از ایران ۴.۵ درصد کاهش یافت

عصر بازار- آمارهای گمرک چین حاکی است، میزان خرید نفت این کشور از ایران در ماه آوریل به ۶۴۱ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

خرید نفت چین از ایران ۴.۵ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که پالایشگاه های مستقل چینی در ماه گذشته میلادی نفت بیشتری از روسیه خریداری کرده اند، میزان صادرات نفت روسیه به چین برای دومین ماه متوالی از صادرات عربستان فراتر رفته و این کشور بزرگترین تامین کننده نفت چین لقب گرفته است.

    عربستان و روسیه که در حال رقابت برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت چین هستند، گفته اند که از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان مارس 2018 حمایت می کنند. عربستان و دیگر اعضای اوپک قرار است روز پنجشنبه با سایر تولید کنندگان غیر عضو اوپک تشکیل جلسه دهند تا در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند.

    بر اساس امارهای اداره کل گمرک چین، با وجود اینکه میزان صادرات روسیه به چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.9 درصد کاهش داشته و به 4.715 میلیون تن، معادل 1.15 میلیون بشکه در روز رسیده، اما این رقم اندکی نسبت به رقم 1.104 میلیون بشکه ای ماه مارس افزایش داشته و بدین ترتیب روسیه مقام اول صادرات نفت به چین را حفظ کرده است.

    صادرات نفت عربستان به چین در ماه آوریل 3.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و به 3.96 میلیون تن، معادل حدود 963 هزار بشکه رسیده است، در حالی که این رقم در ماه مارس 1.07 میلیون بشکه در روز بود.

    از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، عربستان مجموعا 18.314 میلیون تن نفت به چین صادر کرده که بیشتر از 18.29 میلیون بشکه نفت صادر شده توسط روسیه است.

    صادرات نفت آنگولا به چین نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشه افزایش داشته و به 1.114 میلیون بشکه رسیده و بدین ترتیب این کشور آفریقایی دومین تامین کننده نفت چین پس از روسیه بوده است.

    آمارهای گمرک چین همچنین حاکی است، میزان خرید نفت چین از ایران در ماه آوریل به 641 هزار و 100 بشکه در روز رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد کاهش نشان می دهد.

    برچسب ها