عصر خودرو

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد:

آغاز صادرات گاز به گرجستان

عصر بازار- بابازاده گفت:فازهای جدید پارس جنوبی آغازی برای صادرات گاز به گرجستان است.

آغاز صادرات گاز به گرجستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ،بهزاد بابازاده مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت :افزایش تولید از فازهای جدید پارس جنوبی موجب شده است ما در تجارت جهانی گاز و مذاکرات با کشورهای همسایه دست بالا را  داشته باشیم.

    وی ادامه داد :پارس جنوبی هم‌اکنون حدود 75 درصد از تولید گاز کشور را در اختیار دارد و باید برداشت از این مخزن مشترک و افزایش تولید از آن اولویت اصلی ما باشد.

    بابازاده تصریح کرد: امروز با تکیه بر افزایش تولید از پارس‌ جنوبی یک پله در تجارت جهانی گاز بالاتر رفته‌ایم و برای اولین بار گاز را به گرجستان نیز صادر خواهیم کرد و تصمیم داریم علاوه بر کشورهای همسایه با کشورهای دورتر نیز وارد مذاکره شویم.

    وی افزود: به طور میانگین روزانه تقریبا بیش از 60 میلیون متر مکعب گاز مازاد بر مصرف در کشور وجود دارد و این یک مزیت صادراتی برای ما است. مازاد گاز تولیدی درکشور می‌تواند موقعیت ما را درتجارت جهانی گاز بالا برد و هم موقعیت امنیتی بهتری بین ما و کشورهای همسایه ما ایجاد‌کند و درآمد شایانی نیز برای کشور پدید خواهد آورد.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: برای افزایش سهم از تجارت جهانی گاز، ایران باید هاب انرژی منطقه شود. علاوه بر این باید گاز را با سرمایه‌گذاری داخلی تبدیل به یک محصول کنیم و از خام فروشی جلوگیری کنیم و از سوی دیگر باید گاز را به همسایگان ایران صادر کنیم تا ضمن ایجاد امنیت برای ما درآمد نیز به همراه داشته باشد.

    برچسب ها