عصر خودرو

بلومبرگ اعلام کرد

کاهش ارزش روبل با پایین آمدن درآمدهای نفتی روسیه

عصر بازار- در آخرین مبادلات بازار جهانی ارز ارزش روبل روسیه در برابر دلار بیش از ۴ درصد کاهش یافت.

کاهش ارزش روبل با پایین آمدن درآمدهای نفتی روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، با کاهش درآمدهای روسیه از محل صادرات نفت به دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی ارزش روبل روسیه در بازار روندی کاهشی را تجربه کرد.

    کاهش قیمت نفت باعث شده است که در نتیجه پایین آمدن درآمدهای نفتی روسیه قابلیت این کشور برای خارج کردن اقتصاد از رکود محدود شود.

    در حال حاضر ارزش روبل روسیه حتی به کمتر از زمانی رسیده است که در سال 2014 بحران اقتصاد روسیه را فرا گرفت.

    هم‌اکنون ارزش روبل در برابر دلار به 81.941 روبل رسیده است،‌برخلاف سال 2014 که بانک مرکزی روسیه با پایین آمدن ارزش ارز این کشور اقدام به اعمال سیاست‌های حمایتی و بالا بردن ارزش آن کرده بود.

    ال‌وی را نابیولینا رئیس کل کنونی بانک مرکزی معتقد است که ارزش روبل در سطحی عادلانه و منطقی قرار داشته و نیازی به حمایت از آن نیست.

    در حالی که ارزش روبل روسیه در سال 2016 حدود 10 درصد کاهش یافت قیمت نفت برنت نیز 26 درصد سقوط کرد و همین امر حجم درآمدهای روسیه از محل فروش نفت را به کمترین میزان از سال 2010 تاکنون رسانده و دولت این کشور را مجبور کرده با هدف کاهش هزینه‌های خود سیاست‌های ریاضت اقتصادی را اعمال کند.

    به گفته پیوترماتیس یکی از کارشناسان مؤسسه رابوبنک لندن معتقد است در آینده شاهد کاهش بیشتر ارزش روبل و رسیدن آن به 82.57 روبل در برابر دلار خواهیم بود کاهش بیشتر ارز ملی روسیه می‌تواند به افزایش تورم در این کشور منجر شده و بانک مرکزی روسیه را مجبور کند سیاست‌های توسعه نقدینگی در این کشور را محدود کند.

    بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است تا زمانی که کاهش ارزش روبل ثبات اقتصادی این کشور را تهدید نکند اقدامی برای تقویت آن نخواهند کرد.

    در دسامبر سال 2014 ارزش دلار در برابر روبل به بیش از 80 روبل افزایش یافت اما اقدامات بانک مرکزی روسیه باعث شد روبل به سرعت کاهش ارزش خود را جبران کند.

    برچسب ها