عصر خودرو

وزیر نفت برای شرکت در نشست اوپک فردا به وین می رود

عصر بازار- وزیر نفت برای شرکت در یکصد و هفتاد و دومین نشست اوپک فردا (چهارشنبه) عازم وین می‌شود.

وزیر نفت برای شرکت در نشست اوپک فردا به وین می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجشنبه (چهارم خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می‌شود.
    اوپک در نشست 30 نوامبر 2016 (10 آذرماه) تصمیم گرفت تولید نفت اعضای این سازمان را یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد، با اجرایی شدن این تصمیم از یکم ژانویه 2017، قیمت نفت با روند افزایشی همراه شد.
     بسیاری از کارشناسان داخلی و بین المللی معتقدند، اوپک به احتمال فراوان در نشست روز پنجشنبه، با تمدید توافق اوپک در 30 نوامبر برای یک دوره 6 تا 9 ماهه موافقت می‌کند.
    در نشست 171 اوپک، بیشتر اعضا، میزان تولید خود را در مجموع به میزان 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند که البته 2 کشور لیبی و نیجریه بدلیل ناامنی و بی ثباتی سیاسی، از اجرای این طرح معاف شدند.
    در این میان، برای ایران تصمیم ویژه ای اتخاد شد؛ با وجودی که عربستان و متحدانش در ابتدا تلاش داشتند ایران را وادار به پذیرش فریز نفتی و کاهش تولید کنند، در نتیجه رایزنی و دیپلماسی موفق نفتی، نه تنها کاهش تولید برای ایران لحاظ نشد، بلکه اعضا با افزایش روزانه 90 هزار بشکه ای تولید نفتی ایران در نیمه نخست 2017 موافقت کردند.

    برچسب ها