عصر خودرو

نخست‌وزیر هند از اتصال بندر کاندلا به بندر چابهار در آینده نزدیک خبر داد

عصر بازار- نخست‌وزیر هند گفت بندر کاندلا در ایالت گجرات به زودی به بندر چابهار ایران متصل خواهد شد که به هند امکان تجارت بین‌المللی خواهد داد و جایگاه این بندر هندی در نقشه جهانی ارتقا خواهد یافت.

نخست‌وزیر هند از اتصال بندر کاندلا به بندر چابهار در آینده نزدیک خبر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفت بندر کاندلا در ایالت گجرات به زودی به به بندر چابهار ایران متصل خواهد شد که به هند امکان تجارت بین‌المللی خواهد داد و جایگاه این بندر هندی در نقشه جهانی ارتقا خواهد یافت.

    مودی این سخنان را در نخستین روز از سفر دو روزه‌اش به گجرات عنوان کرد.

    شرکت ایندیا پورتسز گلوبال، یک همکاری مشترک میان بندر جواهرلعل نهرو و بندر کاندلا است که برای توسعه بنادر خارجی تاسیس شده است و این av;j بندر چابهار را توسعه خواهد داد و در آن فعالیت خواهد کرد.  این شرکت در حال احداث 2 لنگرگاه کانتینری و 3 لنگرگاه چند منظوره کالا در بندر چابهار است.

    بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان ایران در سواحل جنوبی ایران واقع شده است که به لحاظ استراتژیک برای هند اهمیت دارد. این بندر در دریای عمان نزدیک به مرز ایران و پاکستان واقع شده است.

    نخست وزیر هند با اشاره به اینکه بندر کاندلا به زودی به بندر چابهار متصل خواهد شد، تصریح کرد: «این اتصال به این معناست که کاندلا نیز همانند آنگاد جای پای خود را محکم خواهد کرد.»

    وی خاطرنشان کرد اگر هند می‌خواهد جایگاهی در تجارت جهانی پیدا کند، باید بهترین ترتیبات را در بخش بنادر داشته باشد. ترکیب زیرساخت و کارآیی برای رونق بخش بندر حیاتی است.

    این مقام هندی افزود بندر کاندلا به عنوان یکی از بهترین بنادر در آسیا مطرح شده و رشد سریع آن بسیاری از اقتصاددانان را متعجب ساخته است.

    برچسب ها