عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا اعلام کرد:

رونق در انتظار بازار طلا و سکه

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا این روزها تحت تاثیر کاهش نرخ ارز در داخل و افزایش قیمت طلای جهانی قرار گرفته است و در مجموع تغییرات در بازار محسوس نیست.

رونق در انتظار بازار طلا و سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین, محمد کشتی آرای  در خصوص شرایط بازار طلا و سکه بعد از انتخابات گفت: برگزاری انتخابات بر بازار طلا تغییر محسوسی را ایجاد نکرد و در بعد داخلی، طلا و سکه در هفته گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت ارز قرار گرفت.

    وی افزود: تاثیر پذیری بازار طلا از قیمت ارز بر اساس یک اصل علمی صورت می پذیرد و به این شکل است که قیمت نهایی طلا همواره بر اساس حاصل‌ضرب قیمت جهانی طلا در قیمت ارز در داخل تعیین می شود. به همین ترتیب در 2 روز گذشته که قیمت ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت، شاهد بودیم قیمت طلا هم سیر کاهشی داشت.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و به تبع آن قیمت طلا در روزهای اخیر در حالی صورت گرفت که قیمت جهانی طلا سیر صعودی داشته است و افزود: تاثیر افزایش قیمت طلای جهانی در بازار داخلی ایجاد یک نیروی مخالف در سیر کاهشی قیمت داخلی کرده است و در مجموع شرایط بازار با توجه به نیروهای داخلی و خارجی به این شکل رقم خورده است که شاهدیم تغییرات محسوس قیمتی در بازار شکل نگرفته است.

    کشتی آرای در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه شرایط بازارهای مختلف در کشور حالت مقطعی و فصلی دارد، گفت: تا چند روز آینده ماه مبارک رمضان آغاز می شود و در این ماه اغلب به جز چند روز اول شرایط بازار رفته رفته بهتر می‌شود. اما فصل تابستان شرایط بهتری را در بازار ایجاد می کند و بازار طلا و سکه هم همپای بسیاری از بازارها در فصل تابستان با رونق بیشتری همراه خواهند بود.

    وی ادامه داد: تعیین سرنوشت انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری، امیدها را در بازار بیشتر کرده است و پیش بینی می شود شرایط بهتری در انتظار بخش های مختلف اقتصادی باشد. البته بازار طلا و سکه به دلیل شرایط ویژه ای که دارد در کوتاه مدت ممکن است تحت تاثیر روند مثبت شکل گرفته قرار نگیرد، اما به طور حتم تاثیر مثبت در بخش های اقتصادی در بازار طلا هم نمود پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها