عصر خودرو

طلای جهانی ثابت ماند

عصر بازار- طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران بدنبال انفجار در شهر منچستر انگلیس در حاشیه بازار قرار گرفتند، ثابت ماند.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1261.55 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد افزایش، در 12622.20 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 7.80 دلار افزایش، در 1261.40 دلار بسته شده بود.

    در جریان انفجار در شهر منچستر انگلیس که در پایان کنسرت یک خواننده آمریکایی روی داد، دستکم 19 نفر کشته و بیش از 50 نفر مجروح شدند. دو مقام آمریکایی اظهار کرده اند که احتمالا علت این انفجار، بمب گذاری انتحاری بوده است.

    ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در این باره گفت: در حال حاضر با وجود این خبر تراژیک، قیمت فلزات ارزشمند نسبتا آرام است با این‌همه انتظار می‌رود در ادامه معاملات، طلا واکنش قوی به این رویداد داشته باشد.

    قیمت طلا از تنشهای سیاسی که به دلیل جنجالهای پیرامون دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا در ایالات متحده ایجاد شده است و همچنین ضعیف شدن ارزش دلار در برابر یورو، مورد حمایت قرار گرفته است.

    بر اساس گزارش رویترز، یورو پس از اینکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه از ضعیف شدن بیش از حد ارز واحد اروپایی انتقاد کرد، نزدیک به بالاترین سطح شش ماه گذشته در برابر دلار صعود کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری در 17.12 دلار ثابت ماند. این فلز روز دوشنبه 1.8 درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت در سه هفته گذشته رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و 948 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم تقریبا ثابت بود و در 770.22 دلار ایستاد.

    برچسب ها