عصر خودرو

حسینی خبر داد

فصل جدید عرضه اوراق سلف نفت کوره در بورس انرژی

عصر بازار: مدیر عامل بورس انرژی گفت: فردا سه شنبه دو میلیارد ریال اوراق سلف کوره در بورس انرژی عرضه می‌شود.

فصل جدید عرضه اوراق سلف نفت کوره در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی با اشاره به آغاز معاملات ثانویه اوراق سلف نفت "سمانک 954" از روز سه‌شنبه 21 مهرماه 94، گفت: عرضه اولیه پنجمین بخش قراردادهای سلف موازی استاندارد کالای نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران در نماد معاملاتی "سمانک955" در بورس انرژی ایران آغاز می شود.

    مدیر عامل بورس انرژی افزود: از روز سه‌شنبه مورخ 21/7/94 در مجموع 244،896 قرارداد به ارزش 2000 میلیارد ریال با هدف تامین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران عرضه اولیه خواهد شد.

    به گفته این مقام مسئول "سمانک955" به روش عرضه گسترده با قیمت ثابت در دو مرحله و در هر مرحله تعداد 122،448 قرارداد به ارزش 1000 میلیارد ریال به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

    وی ادامه داد:شروع مرحله اول عرضه اولیه، رأس ساعت 9:30 مورخ 21/07/94 خواهد بود و پس از ثبت سفارش‌های خرید از سوی کارگزاران، معاملات از ساعت 10 همان روز آغاز خواهد شد و تا معامله کامل 122،448 قرارداد اول ادامه خواهد داشت. مرحله دوم عرضه اولیه از سی دقیقه پس از اتمام مرحله اول آغاز خواهد شد.

    مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این موضوع که دوره عرضه اولیه تا روز دوشنبه 27/7/94 ادامه خواهد داشت و حداکثر 10 روز کاری پس از پایان عرضه اولیه، معاملات ثانویه این اوراق آغاز خواهد شد افزود: مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه، یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی این اوراق در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

    حسینی ادامه داد: این اوراق با نام و منضم به اختیار خرید و فروش تبعی و معاف از مالیات است . سود روز شمار این اوراق 23 درصد تعیین شده و در پایان دوره زمانی قرارداد یکساله، 25 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می‌شود اما این سود می‌تواند تا سقف 28 درصد هم افزایش یابد. متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه بانک ملت و کارگزار عرضه کننده آن کارگزاری بانک ملت خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها